fredag, juli 01, 2016

Martnan

God fredag dere!

Mange som tenker "yes, endelig helg!" der ute nå. Vel, jeg har vært i helg og feriemodus siden onsdag. Jeg tror hele tiden at det er lørdag, og det er først imorgen at den feelingen er riktig. Uansett, på onsdagen var jeg og gode venninner og spiste deilig vegetar mat på Persilleriet før vi tok turen innom Martnan og Trondheim Torg. Persilleriet er et undervurdert lite vegetarsted som serverer deilig vegetarmat til en rimelig penge. Jeg kan ikke huske når jeg var der sist, men det skal virkelig ikke bli like lenge til neste gang.


Selve Martnan var litt større en hva jeg forventet, jeg som har klart å gå glipp av dette nesten hvert år. Og jammen var det fult av folk også, fullt forståelig når det var så fint vær. Der har Martnan vært heldig i år. Det ble mye snooking rundt, en del latter da vi foreslo kjoler, fargerike hårparykker og diverse luer til hverandre. Vi siklet fælt over fargerik fudge og kokosboller i alle former for sjokolade. Men, vi endte opp med å kjøpe oss Røros-is. Jeg valgte lakrisvarianten og fy fader dere, den var god!

Jeg fant meg og ett annheng med en bergkrystall i en bod full av stener. Og selv om det kostet meg 150 kr å kjøpe annhenget er jeg strålende fornøyd. Jeg har ALLTID ønsket meg en slik. Nå vil jeg så klart ha flere. Så delikat, bohemsk og chict smykke har jeg ikke hatt på lenge. Og om jeg tror på stener, healing og slikt? Vel, jeg tror mer på noe som er fysisk samt engeri, enn at det er noe oppe i skyene. ;)



Etterhvert trakk vi oss inn mot Trondheim Torg, litt bort fra folkemengden og suste litt rundt i diverse butikker. Det ble mye prøving av leppestifter, og jeg irriterer meg fortsatt for at de var utsolgt for alle fargene jeg ville ha. Typisk. Fikk kjøpt meg noen nødvendigheter, og ledd en god del av rare plagg på salg og herlige snaps fra prøverom. En herlig ettermiddag rett og slett!

Nå skal jeg pakke sakene mine og komme meg til en god venninne, hvor jeg skal sove over. I morgen skal vi tidlig av gårde ut på en aldri så liten road trip til Åre. Jeg gleder meg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)