lørdag, juli 09, 2016

Explosive Workout



God lørdags morgen!

Eller, det er jo nesten formiddag da. Jeg startet lørdagen med å sove alt alt alt for lenge egentlig. Var så trøtt og døsig da jeg ruslet inn i stuen at jeg endte opp på sofaen og muchet o meg godterirestene i boksen som stod på sofabordet. Way to go. Det skal bli  tungt å komme meg ut på en litt lengre joggetur idag kjenner jeg. Men, ordentlig frokost er fortært og kaffen lages i dette øyeblikk, og jeg håper formen kommer seg. Det er no så fint vær, ingen tid å kaste bort med å være inne.

Også har det seg slik at jeg må komme meg på løpetur idag, for i morgen kommer jeg til å kjenne på stivheten etter gårdagens benøkt. Da er iallfall dørstokkmila lang, tror jeg. Jeg trente eksplosivt i går, og kjenner ikke til det i beina enda. Litt rart synes jeg etter som jeg var i kjempeform i går og trengte tyngre en hva jeg vanligvis gjør når jeg trener eksplosivt. En ting er sikkert, jeg på pushe meg til å ta enda tyngre vekter på maxøktene for jeg tar snart samme vektene på eksplosive treninger.

Knebøy: 45kg 2x6-8, 50kg 3x6-8
Utfall: 40kg 6x6
Ettbens benpress: 56something 5x6
Liggende benpress: 60kg 5x6

Når jeg klarer 50kg på eksplosive knebøy, bør jeg klare mer en 52,5kg når jeg trener max. Nesten så jeg ser fram til neste max økt hvor jeg skal få pushet meg litt. Ellers var jeg tilbake til sittende benpress når jeg tok ettbens-varianten. Jeg føler den tar bedre på ytterside av rompe, noe som passer ypperlig når det blir få øvelser under ekplosiv trening. For det tar tid med alle disse korte settene og pausene imellom. Jeg brukte vel en time og ti minutt på dette oppsettet. 

Men, kaffen er klar og jeg kjenner jeg begynner å våkne litt. Etter ett par kopper er jeg nok klar til å løpe i fra meg noen kilometer. God lørdag, folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)