onsdag, juni 22, 2016

Wednesday's leg day



God onsdags kveld!

Det er lenge siden jeg har skrevet noe om hvordan trening og progresjonen mot å bli en bedre løper går. Jeg trener fortsatt ganske hardt og effektiv, men har støtt litt på "kjedelig å fortelle om"-veggen. Men er det nå egentlig det? Det interesserer jo meg, og tar opp en del av hverdagen. Jeg ønsker å bli en bedre løper, og har stor glede av treningen. Så hvorfor ikke dele den gleden? Hvorfor ikke loggføre øktene her og fortelle om hvordan det går? For det er jo så deilig når du har en god økt, om ikke mange. 

Dagens trening var egentlig max styrke på bein, men etter en lengre periode med bare utholdende og eksplosiv trening var det vanskelig å huske på hva jeg klarer max, så jeg måtte føle meg frem litt. Men det ble likevel en real økt likevel som jeg kommer til å kjenne i beina om en dag eller to. Ja, jeg begynner å se poenget med en loggbok til treningene. Jeg har alltid vært litt redd for det, og henge meg fast i hva jeg klarte sist. Og bli skuffet når det går dårligere. Men, det er sikkert bare noe jeg må lære meg å godta. Anyways, dagens økt ble slik:

- Knebøy: 6x45kg, 6x47,5kg , 6x50kg, 6x52kg

- Utfall: 6x42,5kg, 6x45kg, 6x45kg, 6x47,5kg

- Ett-bens benpress: 6 rep x4 sett, her aner jeg ikke kg da jeg brukte den sittende maskinen som måler i noe helt annet. 

- To-bens benpress: 6 rep x4 sett. vekt 94 something, igjen, samme som over.

- Tåhev m/stang: 6x30kg, 6x40kg, 6x40kg, 6x40kg



Selv om det er lenge siden jeg har testet meg max kjenner jeg likevel på fremgang. Jeg hadde godt klart 52 kg på alle settene i knebøy. Og jeg skal begynne å bruke den andre benpress maskinen hvor jeg får en bedre oversikt over hvor mye jeg tar. Jeg er veldig fornøyd med å gjøre både ett-bens og to-bens benpress da øvelsene tar veldig forskjellig. Mens ett-bens tar godt på setemuskelaturen, tar en vid to-bens best på innsiden. Jeg sier meg og veldig fornøyd med å ha begynt å kjøre tåhev med stang og tyngre vekter. Jeg trenger absolutt å få kjørt leggene litt. 

Dessuten, lenge siden jeg har trenet sammen meg gubben. Så det var litt stas!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)