mandag, mai 02, 2016

Week 17


Ukens hendelse: GOT


Uken hendelse er virkelig første episoden av Games of Thrones. Jeg tror faktisk det er første gangen jeg har gledet meg så mye til ny sesong. Og det var jeg som var mest gira der vi satt i sofaen klar for å se. Kanskje også derfor det var nettopp jeg som ble litt skuffet. Litt tam start, men jeg er så spent på å se hvordan dette utvikler seg.

Ukens opptur: Verandagrilling

Att årets første grill skulle bli ute på vår egen veranda hadde jeg ikke helt sett for meg. Det ble litt sånn på halv atten, men stas likevel! Du vet våren gjør sitt inntog når man starter grillsesongen. Jeg er veldig glad i grilling har jeg merket, for det er så mye godt å lage. Selv om det var da sykdommen inntraff var det likevel stas.




Ukens beste kjøp: Appelsinjuice



Jeg er jammen ikke sikker på om jeg hadde kommet meg gjennom uken om jeg ikke hadde hatt appelsinjuice. Så det får bli ukens beste kjøp for denne gang. 


Ukens irritasjon: Vond rygg

Det var vist ikke nokk å bli syk i forrige uke, jeg måtte bli plaget med ryggen og. Jeg ble liggende for mye fra tirsdag til kvelden på onsdag at jeg rett og slett fikk vondt i ryggen. Og det resulterte i en fin fin irritasjon når jeg skulle ligge å sove.

Ukens Nedtur:  Syk


Det var jammen kjipt å bli syk, det skjedde så fort så jeg hadde ett lite håp på å bli frisk like fort. Men så heldig har jeg ikke verdt. Det vil liksom ikke gi helt slipp.




Ukens små glede:  Søndagskaffe

Søndagen var en utrolig flott dag, fint vær, blå himmel, fin temperatur. Så gubben og jeg tok og ordnet opp verandaen. Også kom min kjære venninne, Veronica, på besøk. Vi satt ute og drakk kaffe og skravlet.


Ukens "hekta på":  Halsdrops



Mye sykerelatert nå men, bear with me. Men jeg hadde ikke klart uken som var uten Ricola halsdrops. Den har virkelig vært en reddende engel hver natt jeg har våknet og hostet så fælt at jeg ikke har fått til å sove igjen. 

Ukens Latter: Drøm


Det er vel forhåpentligvis ikke bare jeg som drømmer fælt når jeg har feber? Natt til onsdagen drømte jeg noe innmari at jeg våknet med at gubben prøvde å vekke meg og jeg lå å peste. Vet ikke om jeg ble jaget eller noe for jeg husker ikke hva jeg drømte. Og med så tett nese var det ikke lett å puste. Nå ler jeg bare av det, for jeg har ikke opplevd noe sånt før.

Ukens dilemma: Reparere


I uken som gikk fikk jeg svar fra de som sjekker opp telefonen min, og det blir å koste meg 2500kr for å fikse touchskjermen. Og på søndagen knakk en bitteliten bit av minnekortet som ble igjen inne i kameraet. Så jeg får ikke inn noe minnekort og jeg får ikke ut den lille biten. Skal jeg fikse telefonen og kjøpe nytt kamera? Eller skal jeg fikse kameraet og kjøpe ny telefon? Eller skal jeg bare prøve å få reparert begge deler? Dette blir å koste meg en del uansett hvor mye jeg vrir og vender på det. Kanskje er det tryggere å reparere kameraet og ikke en telefon det kan være flere skader på... Men jeg har så lyst på et mindre å lettere kamera.. haha. 






Summary of last week:

Happening - Start on season 7 of Games of Thrones.
Upswing - BBQ on our veranda.
Best buy - Orange juice.
Annoyance - Backspin when sick...
Downswing - Getting sick and taking so long to get well... 
Small delight - Sunday coffee with best friend!
Hooked on - Ricola pastilles.
Laugh - feverish dreams when sick. 
Dilemma - Repair my phone or my SLR camera....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)