tirsdag, mai 10, 2016

My own Olympus Pen!


God kveld!

Hils på min nye kamerat, Olympus Pen E-PL7. Da minnekortinngangen på det gamle kameraet røk (R.I.P. Nikon d3100), falt valget på denne saken her. Jeg skulle bare søke etter noen eksempler på speilfri systemkameraer, da det dukket opp mange gode anbefalinger på dette her. Og det som tiltrakk meg aller mest var at de aller fleste kunne fortelle at dette var mindre og greit å ha med seg på farten.

Det er mindre, myyyye mindre, enn hva jeg er vandt med. Det er nesten litt rart å holde i det. Men herregud så deilig! Denne kompakte nette saken skal bli en fryd å ta med seg. Og til å være så lite er jeg overrasket over hvor full av funkjsoner det er. Jeg har alt jeg trenger, selv om jeg oftest bruker auto-funksjonen. 

En stor pluss med dette er at skjermen kan vippes ned slik at du ser deg selv når du tar bilde. Denne har gubben mobbed meg en del for - 'haha, seriøst, "SELFIE screen"!?!'. Still, denne funksjonen blir kjekk å ha på hver en sosiale sammenheng hvor jeg vil ta bilde av meg og de jeg er sammen med. Nå ser jeg jo om vi får alle i bildet eller ikke! 

Sist men ikke minst, det er så vakkert og fint at det kan stå hvor som helst i stua som pynt. Den rålekkre  kamerareimen ble min egen lille bursdagsgave til meg selv. Selve kameraet er jo en gave til meg fra meg, foreldrene mine og andre familiemedlemmer som spytter i en liten sum. Tusen takk! Jeg gleder meg til å bli kjent med min Olympus Pen. 


Finally received the new camera I ordered when my old SLR camera broke. My choice fell on a Olympus Pen E-PL7 as I only found good recommendations on it. It is a lot smaller than what I am used to, but that was the goal. It has a flippable screen which comes in handy when taking pictures with friends. And it is pretty damn beautiful! Cant wait to get to know this lovely thing!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)