tirsdag, mai 17, 2016

A godmother's pride


God kveld!

Da er jeg 25 år i et lite kvarter til, og jeg tenkte jeg skulle bruke det til å skrive litt om det herlige besøket jeg var på tidligere idag. For etter joggeturen og at jeg hadde fikset meg svippet mamma meg utover til Storvika hvor mine kjære venninne Linn-Eli og min venn Jørgen har bosatt seg. De er foreldrene til lille søte Elina som jeg er Gu'mor til. 

Jeg tar alltid turen innom dem når jeg er hjemme. De er så godt som familie, kanskje ikke i blodet, men jeg har vært så tett med dem at jeg regner dem som det. Og da er det ekstra stas å få være gu'mor til deres første fødte. Det begynner også å bli ekstra gøy å være gu'mor til denne jenta nå som hun har blitt så stor. 



Det fascinerer meg hver gang jeg her hjemme her i nord, for jeg som ser henne så sjelden ser virkelig hvor mye hun har vokst siden sist. Jeg kikket litt tilbake på innlegget jeg skrev da jeg var her i første helgen i desember i fjord. Og da fikk jeg se henne gå for første gang. Altså, hun hadde lært seg å gå for lenge siden, men jeg fikk ikke se det med mine øyne før da. Og det var stort. 

Denne gangen var det virkelig artig å få oppleve hvor mye hun har utviklet språket. Du kan snakke til henne og hun forstår det, selv om du ikke alltid forstår henne. Det er så utrolig gøy å høre på henne. Jeg storkoste meg med alle samtalene vi hadde. 



Vi lekte alt fra titten-tei til å blåse på en liten trå bit fra et ullgarn. Vi hoppet på hoppekua, vi koste oss med vannmelon, og vi satt i bilen og sang. Men det å blåse på den ulltråbiten tror jeg var det morsomste gu'mor kunne funnet på å gjøre. For hun storkoste seg, skrattlo, og hermet. Vi hadde det så gøy!

Det ble og noen rolige stunder der hun satt å så på barnetv, så jeg kunne få skravlet litt med både Linn-Eli og Jørgen. Det ble snakk om alt fra jobb, klær, familie og turen de gjorde til syden tidligere i vår. Også ble det trukket x antall kaffekopper. Det må liksom alltid til. 



Og der var jeg plutselig blitt 26 år. Etter en god natt søvn skal det feires, og jeg gleder meg til å se familie på bursdagskaffe på ettermiddagen. Selvfølgelig er Jørgen, Linn-Eli og Elina bedt, så jeg får sett dem en gang til før jeg reiser hjem igjen. Jeg gleder meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)