mandag, april 25, 2016

Week 16: Shopping & forgetfulness


Ukens opptur: Onsdag

På onsdagen i uken som var hadde både jeg og gubben fri, så da bestemte vi oss for å ha en dag sammen på å gjøre ting. Så i stedet for å sitte hjemme og kjenne på alt vi følte vi burde ha gjort, dro vi på trening sammen. Etter det ble det litt shopping og middag på Frida. Veldig oppløftene og deilig og ha en slik dag. 



Ukens beste kjøp: Gensere på salg


Jeg har vel nesten gått i genserne siden. Bare nesten. De er tettsittende men like vel så myk og behagelig å ha på. Jeg digger dem.



Ukens irritasjon: Min egen glemskhet

Jeg er så glemsk noen ganger, og det er så utrolig plagsomt. Jeg tror den glemskheten er mye av grobunnen til hvorfor jeg alltid er i siste liten eller for sent ute. Jeg glemmer hvor jeg har lagt nøkklene, jeg glemmer om jeg har slått av ovnen, jeg glemmer om jeg har låst. Jeg glemmer arbeidskortet. Jeg glemmer ting jevnt og trutt egentlig. 

Ukens Nedtur:  

På onsdagen da vi spiste på Frida var egentlig planen å dra på Graffi. Gubben hadde iallfall sykt lyst på graffi-mat og jeg var så pass sulten at å skulle ta beslutningen om å dra en annen plass var litt tung. Men men... Får bli Graffi en annen gang da, og da skal vi huske å bestille bord. 




Ukens små glede: Leken pus 

Når Jax er så søt og leken, ligger på teppet på gulvet og leker med kattemyntebamsen sin, da varmer det matmor-hjertet. Også byr det på litt latter og, for han herjer og rister og slenger rundt bamsen. Men noe av det søteste er når han tar beverbamsen i munnen og tripper stolt av gårde. 




Ukens "hekta på": Mer 


Jeg har i slutten av uken som var vært ekstra giret på å ha noe mer en bare pålegget på knekkebrødet/brødskiven. Leverpostei? Ja da skal det gjerne være rødløk, rødbette o.l på skiven. Bacon ost på knekkebrød? Da er det godt med middelhavssalat, purreløk, paprika osv oppå. 




Ukens tankevekker: Jenter hakker


Åh, etter å ha sett på Miss Representation dokumentarer har jeg virkelig fått opp øynene for hvor mye vi kvinnfolk/jenter hakker på hverandre og dømmer andre. Vi vokser opp med det, og generasjonen ette oss like så. Kvinner skal dømmes. Hvorfor det egentlig? 


Ukens dilemma: Hvilken helg?

I tillegg til å være ganske glemsk er jeg også veldig ubesluttsom. Jeg har hatt litt hjemlengsel i det siste og plutselig har jeg funnet ut at jeg må hjem. Og da oppdager jeg at pinsehelgen er rett før 17 mai og dermed har jeg fridager som gjør at jeg kan reise hjem til bursdagen min. Men litt over en måned etter det har både gu'datter og pappa bursdag, og planen var å reise nordover da. Så vanskelig for meg var det å ta ett valg at jeg ikke fikk bestilt billetter før det tidligste flyet jeg kunne ta var fullbooket. Hvorfor må jeg være så ubesluttsom!?






Summary of last week:

Upswing - Spending Wednesday with my partner.
Best buy - comfy tops from Bik Bok.
Annoyance - How forgetful I can be sometimes...
Downswing - full booked restaurant... 
Small delight - Playful kitten!
Hooked on - Having vegetable on topp of the spread on my slices.
Thought - How we women mistreat each other  
Dilemma - Which weekend to travel home on.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)