mandag, april 18, 2016

Week 15: Burps and Cactuses



Ukens opptur: 12 km løp


Det ville vært en løgn å si at å fullføre 12 km på en god tid, med en god gjennomsnittsfarg og en god følelse ikke ga uken min en betraktelig løft. For det var en positiv opplevelse som ble med meg hele uken igjennom. "Om jeg klarer dette, skal jeg pinade klare dette også"- tankegangen. You know. 



Ukens beste kjøp: Lysestaker



Endelig er de alle mine. Eller, iallfall 3 av fire. Jeg elsker dem, de er perfekte. Jeg liker det svarte kontrasten imot alt annet jeg har. Og jeg liker kontrasten i dreid treverk imot alt det rene og rette jeg har. Ett kjempepluss at gubben selv syntes de var stilige. 

Ukens irritasjon: Nesefaen


Nesen min ble ikke noe bedre gjennom forrige uke heller. Jeg sliter fortsatt med å bli tett i nesa når jeg legger meg, og å være tett og snørrete når jeg våkner. Enkelte morgenen snyter og nyser jeg meg så mange ganger at jeg har vært bekymret for om jeg kom til å rekke jobb i tide. Når nesen er "åpen" merker jeg og at den ikke er 100%. På tide å ta en tur til legen?

Ukens motivasjon: Å se verdien


Jeg elsker gjenbruk, å ta noe som en gang har vært brukt til noe for å bruke det til noe annet. Jeg gjør det bare for sjeldent. Det skal bli andre boller nå. Da jeg kjøpte lysestakene dro jeg også med meg hjem en fantastisk flott sponplate fra jobb. De er ofte brukt som en palle til varer vi mottar sammen med noen plastben, og denne var så nyansert og vakker at jeg viste jeg bare ville ha den ett sted hjemme. Jeg har og samlet x antal lyspærer i det siste som jeg fortsatt ser verdien i. Jeg liker dette. Gjennbruk. Redesign. Enkle DIY's. 



Ukens små glede: Original Taco

Forrige ukens taco onsdag ble fantastisk. Jeg og gubben har i det siste spist taco med tacoskjell i stedet for nachos eller lefser. Rett og slett fordi det er noe vi begge kan spise. Så da jeg inviterte min kjære venninne hjem på taco ble det skjell på henne og. Det var utrolig artig å sitte å mimre om da vi ble introdusert for Taco. 


Ukens "hekta på": Kaktus


Jau, jeg har kaktusdilla. Jeg har så lyst på en stor kaktus på bordet mitt, men måtte i forrige uke nøye meg med 3 søte små. Dermed har kaktus fått grobunn her hos oss. Jeg må komme meg på plantasjen snart altså!



Ukens tankevekker: Å være reflektert


Etter å ha fått øynene opp for å se dokumentarer, innser jeg hvor mye jeg har fylt hodet med vampyr-drama og annet tull. Jeg har så si aldri sett noen filmer eller serier som faktisk er ren fakta. Noen har kanskje vært inspirert av eller tatt utgangspunkt i noe, men det har aldri verdt noe med kunnskap å fylle hodet med. Jeg ønsker å være langt mer reflektert over ting enn hva jeg er nå. Jeg må se flere dokumentarer indeed. 

Ukens hendelse: Tagliatelle jakt


Dette her kan jeg og gubben le av nå idag, med det var jammen ikke gøy den dagen det sto på. På tirdag i forrige uke, etter at jeg hadde løpt 12 kilometer og var relativt sliten var det jammen ikke enkelt å komme på noe å lage til middag. Etter mye om og men kom jeg og gubben frem til å lage oss tagliatelle med røkt laks og saus. Gubben skulle dra på en kort joggetur mens jeg handlet middag. 


Jeg kom på coop prix som er vår nærmeste butikk og der hadde de verken glutenfri tagliatelle eller røkt laks. Grinete og sulten, bestemte jeg meg for å kjøpe en yoghurt og en sjokolade og gå til bunnpris som ligger lengre opp i gaten. Men tror dere de hadde glutenfri tagliatelle der heller? NEI! Da hadde jeg litt lyst til å grine.. Men så begynte sjokoladen og kicke inn, og jeg tenkte at rema enda lengre opp gaten måtte da pinade ha det. Åh hvor feil jeg kunne ta! Det ble spagetti bolognese i stedet for å si det sånn.... Vi spiste tagliatelle idag. 

Ukens latter: Dexter rapet

Ah, noen gang hørt en katt rape? Ikke jeg heller før Dexter plutselig gjorde det her for lenge siden. Nesten glemt det jeg, men så rapte han igjen i går. På ett veldig perfekt tidspukt også. Like etter at jeg og gubben fikk telefon fra pizzabakeren om at de var frie for glutenfrie bunner, og jeg satt og furtet i sofaen mens gubben prøvde sitt beste å beholde konsentrasjonen på å skrive oppgaven som skulle leveres ferdig. Takk Dexter, for at du fikk oss begge til å le!





Summary of last week:

Upswing - Running 12km feeling like the wind.
Best buy - TILLFÄLLE candleholders.
Annoyance - My bothersome nose...
Motivation - Seeing the value in old stuff. 
Small delight - Taco the original way.
Hooked on - CACTUS.
Thought - I want to be more reflected 
Happening - Hunting for tagliatelle and finding none.
Laughter - Dexter burped on sunday 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)