lørdag, april 16, 2016

Nine strange things I do

God lørdags morgen!
Jeg har egentlig frihelg, men har sagt ha til å jobbe litt ekstra idag. Til tross for en lite 5 timers vakt senere idag, føler jeg likevel på frihelgsfølelsen. Det er jo godt! Jeg har nyt en lat morgen i sengen med puser i armkroken. Utrolig koselig at de kommer og slapper av sammen. Ingen ting er som en mælende pus på morgenkvisten. Men, over til overskriften: Ja jeg har noen rare ting jeg gjør. Det tror jeg vi alle har, men at jeg skulle komme på hele ni ting hadde jeg ikke trodd. 


#1 Jeg trykker hardere på tastaturet på dataen når jeg bli utålmodig

Som om det liksom hjelper.... Jeg gjorde det på jobb her om dagen og da måtte jeg bare le av meg selv. For programmer på dataen jobber ikke noe raskere selv om jeg trykker hardere. Jeg liker bare å tro at det funker. 

#2 Jeg lager en lyd bak i halsen når jeg får blikkontakt med folk. 

Dette her er bare sært, men heldigvis er det så svakt at det legges sjeldent merke til. Jeg har heller ikke noe forklaring på hvorfor. 



#3 Jeg setter tungen mot glasset/koppen når jeg drikker. 

Dette er det gubben som har gjort meg oppmerksom på. Jeg tror det har noe med ising å gjøre, så ved å sette tungen mot glasset "beskytter" jeg tennene under. Jeg er en del plaget med ising, men denne ubeviste teknikken funker veldig bra. 

#4 Jeg må noen ganger oversette ord fra engelsk til norsk for jeg kommer ikke på  det norske ordet.

Det er 3 år siden jeg var i England, skulle tro at det var blitt slutt på dette. Men det henger enda igjen noen små snev, for noen ganger er det kjempelett å komme på det engelske ordet, men ikke alltid like lett å komme på det norske. 

#5 Jeg har latterlig mange talefeiler

Talefeiler kommer til å forfølge meg hele livet tror jeg, og gubben elsker å page meg for disse. Jeg tror jeg lider litt ekstra av dette fordi jeg er dialektsforvirret. Men det forklarer ikke hvorfor jeg noen ganger stokker om på hele ord eller rett og slett sier helt feil selv om jeg vet jeg mener det motsatte. Igår snakket jeg med en kunde oppe i 2. etasje som lurte på hvor hun kunne finne noe. Jeg fortalte at henne med et smil at  da måtte hun ned i 2. etasjen. Før jeg lo av meg selv, og fortalte at jeg mente 1. etasje. Kunden lo og sa "bra det er fredag, kanskje?". 

Talefeiler og slike feiler som denne er helt greit på jobb når du møter riktig kunde. Jeg har stått der med kunder som ikke har sett humoren i det, da er det bare kleint....



#6 Jeg snakker med lys stemme til dem i kassen

Om det er i kassen på coop, rema eller på Vero moda er ikke så nøye. Jeg har en rar tendens til å snakke til dem en tone lysere enn normalt. Dette legger gubben så klart merke til, til min store frustrasjon. Det er jo litt rart, i og med at jeg aldri snakker slik til kundene mine på jobb. 

#7 Jeg rister på beina når jeg står og sminker meg

Igjen noe gubben har gjort meg veldig oppmerksom på. Spesielt da det lager en gnisse lyd som kan bli irriterende om det er kl 7 om morgenen og jeg gjør meg klar til jobb og gubben prøver å sove videre. Jeg klarer bare ikke stå i ro. Det er en grunn for at jeg har begynt å sette meg oppå do med bena i kyss når jeg pusser tennene. Å stå i ro er vist ikke min greie. 

#8 Jeg lager en lyd for å signalisere at doen er opptatt på offentlige toaletter

Når noen kommer inn på toalettet får jeg ett lite snev av angst for at jeg skal ha glemt å låse båsen min. Så jeg lager en eller annen for for lyd for at de skal høre at det er noen der. Enten ett snufs eller at jeg flytter på bena. 

#9 Jeg slår enten henda sammen som en sel eller lager en lyd når jeg strekker meg

En strekk uten en lyd eller ordentlig avslutting er ikke fullkommen. Enough said. 




#1 I push harder on buttons on the keyboard when I'm impatient

#2 I make a noise back in my throat when getting eye-contact

#3 I put my tung on the outside of the glass/cup when drinking any beverage

#4 Sometimes I have to translate words from english to norwegian because I can't remember the norwegian word

#5 All my strange misspellings 

#6 I talk with a lighter voice when talking to cashiers

#8 On public toilets I make a noise to signal that this ones occupied

#9 I clap my hands together  or make a noise when I stretch my arms

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)