torsdag, april 14, 2016

Cactus. Cactus. Cactus.


God Torsdag!

Jeg sitter her med dagens første kaffekopp, bedre sent en aldri da jeg sto opp kl halv 9 idag.  Jeg startet dagen med to episoder av serie Outlander, som jeg frykter jeg holder på å bli hekta på. Det har blitt en liten trend i det siste å se en episode av ett eller annet mens jeg spiser frokost. Idag ble jeg sittende litt lengre for jeg må virkelig ha ligget skjært eller rart i natt, for jeg hadde latterlig vondt i musklene på høye hoftekam. Så der ble jeg sittende da med oppvarmet rispose på musklene. Det gikk over og jeg kjenner ingenting til det nå. 

Det var helt sikkert mulig å gjette via inspirasjons-innlegget for april at jeg har åpnet øynene for kaktusplanter. Og succulenter selvfølgelig. Generelt det å ha grønne planter i hjemmet. Nå som jeg har klart å holde liv i de jeg kjøpte sist, så har jeg større håp for at jeg kanskje har ett ørlite fnug av grønnehender. Jeg merker og hvor godt det er å ha noen grønne dotter å lande øyet på. Det gir en egen friskhet til hjemmet. Så hvorfor kaktusen da?

Kan jeg få lov til å svare med at de er så gøye? Spesielt disse mini kaktusene jeg kjøpte på IKEA på mandagen. Den loddne fyren er jo bare en skikkelig sjarmis. Har ikke ord for hvor dekorativt og fine de er på hyllene mine. Og nå har jeg så klart lyst på en langt større versjon. Ikke en gulvplante nei, men stor nokk til å pryde ene hjørnet av vinduet eller kanskje midt på spisebordet? Jeg må på kaktusplante jakt. 

Og angående jakt, er det noen som vet hvor jeg finner slike hengevaser i glass som er avbildet øverst i høyre hjørne i dette innlegget? Jeg bare må ha slike. 




I am totally hooked on cactuses. And succulents. Green plants in general. Because it is delicate for the eyes and really gives a nice atmosphere in my home. But I am specially hooked on cactuses. They are adorable, specially the little cute ones I bought at IKEA this Monday. If you have seen my inspiration-post for April you might have guessed this would happen. Now I want a bigger one, one that can stand on my dinner table. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)