onsdag, mars 30, 2016

New look at home


Det er ikke alltid jeg trenger å kjøpe noe nytt for å få en ny-følelse i hjemmet. Noen ganger er det nokk å flytte om på ting, fjerne enkelte ting helt eller gi noe en ny mening. 

Jeg skulle egentlig bare fjerne påskepynten i går, men det ende opp med at jeg flyttet på alt av pynt for uten det som står i vinduskarmene. 



Kjente jeg hadde et behov for ett litt renere uttrykk, med innslag av natur og kontraster. Jeg går nokk aldri lei av kombinasjonen stål, kobber og naturlige materialer. Men jeg klarer aldri å holde meg til interiør-regelen om at tre farger eller materialer er nokk. 

Det er jo litt mye her i hjemmet av farger: Kobber, stål, gul, svart, grått you name it. Dere ser ikke mye gult på disse bildene da, men de gule sofaputene, noen oppbevaringsesker og den gule bokhylla er fortsatt her.  Jeg klarer helder ikke å holde meg til noen få materialer, for her er det: Bambus, kork, glass, hvitt treverk osv. 

Men så lenge jeg klarer å holde et uttrykk som ikke er stressende for øyet er jeg fornøyd. Min lille regel er å passe på at farge eller materiale blir gjenntatt ett eller annet sted i rommet. Det er jo det som er det fine med hvite enkle møbler, det er pynten som lager uttrykket. 

Det eneste er at jeg vurderer å sprayelakkere kobber er hodeskallen, Willy, da jeg ikke har noe annet i gull her hjemme. 



Det ble også noen spontane DIY-prosjekter i går. Da vedfyringssesongen er over bestemte jeg for å spraylakkere den mørkegrønne bambuskurven i kobber og sølv. Og frem til neste vinter får den fungere til å oppbevare tepper osv. Den plasser langt bedre inn her hjemme nå!

Ellers ble vasen jeg kjøpte til de gule påsketulipanene fylt med gamle glødetrådpærer jeg har samlet på jobb. Planen er egentlig å åpne og tømme dem, for så å tre dem på en hyssingsnor. Men frem til den gang fungerer de fint som pynt i vases!

Og når vi snakker om naturlige materialer og sånt, så er det fint lite som er like dekorativt som kaffebønner i en glassvase! Ha, jeg er ganske stolt av denne ideen, nå fungerer den som en lysestake. Og som dere ser, jeg er hekta på alt som ligner eller ER en lyspære. Industrielt, enkelt og kult.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)