lørdag, februar 20, 2016

You are capable of much more than what you think

God lørdag!

Jeg sitter her med dagens første kaffekopp og er snart klar for ukens siste treningsøkt. Og den økten markerer at 2 tunge treningsuker er over. Det skal bli så bra. Det jeg virkelig har lært om meg selv disse to ukene er at jeg klarer absolutt mer en hva jeg selv tror. Og at ordene "sliten" og "lite energi" er bare to mentale blokkader. Jeg har også lært meg å lytte til kroppen. Nå hører jeg virkelig på den føler jeg. Virkelig deilig!

Ellers må jeg bare fortelle at jeg perset både i utfall og i benpress igår. 45kg på førstnevnte og 100 kg på siste. Det er rett og slett fordi jeg nå begynner å skjønne hvordan jeg skal trene max styrke, for jeg klarer å ha mye tyngre vekter når målet er å ta 5-6 rep. Klarer jeg opp mot 8-10 rep, er det bare å øke på. Også tok jeg i bruk alle jenters favorittøvelse for rumpa, hip thrust med stang. 



Jeg begynner å kjenne det allerede, og det er nettopp derfor at dagens økt blir rolig gåing på elipse eller sykling, etterfulgt av litt mobilitet og bøy og tøy. Samt en real runde med foam roller. Jeg kjenner at det er helt greit å avslutte den siste tunge uken med en rolig økt. 

Så etter idag håper jeg også på å være tilbake for fullt på bloggen også. Det er merkelig hvor mye tid 5 treninger i uka tar, kontra 4. Det er jo kun en til økt, en til dag med trening. Men men, jeg lærer, og jeg skjønner at jeg ikke kan ha så mye annet i fokus på tunge uker. Da må jeg lære å gi slipp på andre ting. Og etter to tunge uker er det jo 5 nye normale uker. Hele 5 uker med den tiden til overs som jeg er vandt med å ha. Det blir bra! God helg!



Sorry for not translating the last few updates. Two heavy weeks of exercise is almost over. It's just today's workout left, and I'll be back to the normal amount that I'm used to. Hopefully I will be back on track here at the blog to. It's strange how 5 workouts a weeks takes so much time contra 4. It is just one more. Anyhow, I have learned that I can't prioritize much else on these heavy weeks. I just have to get it done, then I'll be back to normal. 

I have learned much about myself on these two weeks. I can do much more than I think, I am fully capable of training heavy and to exercise five times a week. I have learned that phrases like "I'm tired" and "I dont have the energy" is just a mental block. And it feels so good to get past them! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)