mandag, februar 22, 2016

Week 7


Ukens "hekta på": Trening

 Jeg føler det var veldig riktig å skrive trening her ja. Det har jo sine naturlige årsaker med at jeg hadde en tung treningsuke. Likevel, siden jeg valgte å trene overkropp med gubben som første trening den uken, måtte jeg være ekstra dedikert å sørge for at alle de 4 neste øktene ble gjennomført. 

Ukens beste kjøp: Utstilling

I ukens om var har jeg slått til på flere tilbud. Til helgen kjøpte jeg "Helgens plante" på IKEA og fikk med en liten sitronbusk med mange søte små sitroner på til over halv pris. På lampe avdelingen har jeg god oversikt over hva som går ut, og når det er tomt slik at vi leverer utstillinger til billigkroken så da de fine glasslampefotene var tomme, sikret jeg meg utstilling av den. 

Men det jeg er desidert mest fornøyd med er bildet jeg kapret for 70kr. Jeg har alltid hatt lyst på ett spesifikt bilde på bildeavdelingen vår på IKEA. Da det kom på family tilbud vurderte jeg å slå til og kjøpe men kom aldri så langt. Etterhvert fikk jeg nyss i at det var på vei ut av salg, og når jeg så en medarbeider gå av gårde med utstillingen sprang jeg etter og sa jeg ville ha den. Det skal bli så fint å få det opp over sengen.



Ukens irritasjon: Rot

Jeg og gubben kan å rote, og glemme å gjøre noe med det. Slik som oppvask som har stått i flere dager og det har kommet til det punktet hvor vi snart ikke har rent bestikk eller rene fat. Vi har rett og slett ikke funnet tid til å ta den. Eller som esken med julepynt som har stått på soverommet siden vi tok ned julepyntet. Eller alle de tomme sprayflaskene som skulle vært kastet i den røde avfallsboksen. And the list goes on... Men men, vi må bare prøve å få tatt en skippertak idag. 

Ukens nedtur: Mindre lønn. 

Ukens nedtur er desidert at jeg fikk mindre lønn enn forventet denne måneden. Det har seg slik at jeg fikk for mye utbetalt i januar, som jeg ble trekt for denne gangen. Ikke at jeg klager, jeg har jo fått pengene, bare litt for tidlig. Og jeg har jo penger på bufferkonto fra bonusutbetalingen i januar. Så jeg klarer meg. 


Ukens motivasjon: Klarer mer

Det som virkelig har motivert meg i uken som var er at jeg har klart så mye mer en hva jeg har trodd om meg selv. Jeg har klart å øke mengde med trening, og likevel klart å fungere normalt ellers. Og det har både gitt meg mestringsfølelse og motivasjon til å holde ut uken. 

Ukens små glede: Gubben

Ja jeg er rett og slett så klisje at jeg må si at den lille ekstra gleden jeg har kjent på er det gubben som skal ha æren for. Han er så utrolig snill og god. Det å komme hjem fra jobb på fredagskvelden, å dele en grandis sammen og bare slappe av i armene hans mens jeg tenker over at endelig er det helg - det er deilig det. 

Hvordan har deres uke vært?



Summary of last week:

Hooked on - exercise.
Best buy - Picture on sale.
Annoyance - Messy apartment....
Downswing - Less payment this month due to overpayment last month.
Motivation - The feeling that I am capable of much more.
Small delight - Coming home from work to my hubby. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)