mandag, februar 08, 2016

Week 5: Brownies & furry problems


Ukens "hekta på": Leppestift

Jeg er jo veldig glad i leppestift, mens i uken som var tror jeg ikke jeg har gått en dag uten. Jeg bare har måttet ha den. Enten det var brun, rosa eller rød.

Ukens beste kjøp: Netflix

Jeg og gubben har gått sammen om å ordne oss en Netflix konto me hver vår bruker. Jeg ser lite på tv, og det går generelt aldri noe vi vil se på når vi først slår på tv'en. Det er så deilig å kunne sette på en episode med Modern Family via Netflix når det bare går drit på tv'en. På søndagen så vi x antall episoder med Prision Break. Og i dag har jeg begynt å se The 100. Hjelp, vi er hekta.



Ukens irritasjon: Tvangstanker

Jeg har seriøse problemer med å gå ut døra når jeg skal noen steder. Jeg sjekker at den frittstående ovnen er trekt ut, jeg sjekker at de andre ovnene står på en lav temperatur, og at alle forgrenere er slått av. Jeg sjekker at alle laddere er trekt ut av stikket, og at apparater på kjøkkenet er slått av. Jeg sjekker om kjøleskapsdøren er ordentlig lukket da vi har hatt en del problemer med døren til frys. Og jeg sjekker så klart at pusene har det bra. Også gjør jeg det om igjen. For jeg klarer ikke stole på meg selv. Når jeg endelig låser døren og går må jeg snu i trappen for å sjekke at døren er låst. Jeg kliper meg selv hardt i låret for å huske det. Men jeg stoler fortsatt ikke helt på meg selv. Hjelp.

Uken nedtur: Pels og floker

Vi har endelig blitt nødt til å innse at slaget er tapt mot alle flokene til Jax. Han har så mye floker på mange, og har blitt så lite medgjørlig når det kommer til børsting at eneste veien ut har blitt å booke time hos dyrlegen. Det har vært litt tungt å akseptere at det har blitt slik, jeg kjenner jo litt på at jeg ikke har vært flink nokk. 



Ukens motivasjon: Rent og pent

To ganger i forrige uke la jeg all energi jeg hadde til å gjøre det rent og pent hjemme. Og hele to ganger fikk jeg merke hvor deilig det var etterpå. Så den deilige følelsen etter på har blitt til en motivasjon. Det hjelper også veldig på når gubben kommer hjem og setter pris på det jeg har gjort. Og at han får slappe av etter skole. Jeg gjorde blant annet dette på lørdagen, og på søndagen kunne vi begge sitte å ta det helt med ro. Det var så verdt det.

Ukens små glede: Hjemmelaget brownies.

Jadda jeg fikk det til! Jeg har laget min første brownies fra bunnen av ever. Og ja den er så klart glutenfri. Og ja, den ble latterlig god! Den er også enormt mektig. Jeg tror vi har brownies ut uken jeg. Jeg er også helt sinnsykt fornøyd med at jeg har klart å smelte hvit sjokolade, for jeg har prøvd mange ganger før og aldri klart det.

Dilemma: Prioriteringer

Det jeg har slitt mest med i uken som var må være hvordan jeg skulle legge opp tiden min. For å kunne sette av en formiddag før jobb til rydding og vasking måtte jeg flytte på noen treningsdager. Og det uten å miste en. Det har gått bra, men det er alltid noe jeg føler jeg må nedprioritere. Og det liker jeg ikke helt. 

Ukens sang: 



Hvordan har deres uke vært?


Summary of last week:

Hooked on - lipsticks.
Best buy - NetFlix.
Annoyance - Trying to trust myself when I leave the apartment....
Downswing - Realizing that we have to go to the vet to remove lumps in the fur. 
Motivation - The feeling you get after cleaning the apartment.
Small delight - Homemade brownies. 
Dilemma - Prioritizing right .
Song - Selena Gomez - Me & my girls. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)