fredag, februar 26, 2016

Thoughts on a Friday

God fredags formiddag!

Jeg har en pelsklump på fanget som ligger og stirrer på meg med de blåeste øynene ever. Det har vært en meget slapp morgen, jeg har liksom ikke hatt så mye energi til å gjøre stort. Morgenen har stort sett gått til å spille på xbox og kose med kattene. Jeg tror ikke de klager stort på det. Det har vært veldig godt å ha en slik morgen, da jeg har arbeidshelg. Senvakt idag, og tidlig imorgen. Ironisk nokk så er det slike rolige morgener som gir meg dårlig samvittighet for alt jeg ikke har gjort. 



Men, det nytter ikke tenke på det en time før jeg må dra på jobb. Kanskje er det til og med denne rolige morgenen som vil gi meg den ekstra piffen jeg trenger de to neste arbeidsvaktene. Hvem vet, jeg vil tro det er nokk å gjøre på jobb. Jeg har tross alt trenet tre dager på rad, og tatt oppvask og vasket en del klær. Så det er da ikke så ille at det ikke ble noe gjort idag. Det kommer også en søndag snart.

Om det er fint vær da må jeg se om jeg ikke får med meg gubben en tur ut. Det er jo nærere påskevær ute nå. Snø, sol, flekker med blå himmel. Fugler som kvittrer, og lyden av snø som smelter, vann som renner. Om det bare kan bli slikt vær i påsken. Det er lov å drømme, det er enda en stund til påske. 

Vel, jeg skal ta denne dårlige samvittigheta og pakke den langt ned og gjøre meg klar til jobb. Og imens jeg gjør det skal jeg tenke på alt jeg har gjort, og se det positive i denne rolige morgenen. Vi snakkes! :)



I had a pretty calm and lazy morning. I haven't had energy to do much today, I've pretty much spent the morning gamin on the xbox and cuddling with the cats. It is good to have such mornings once in a while, specially before a work weekend. Ironically, it makes me feel a bit guilty for everything I haven't done. 

But, there is no use dwelling about that one hour before I have to leave for work. Who knows, maybe this calm morning was exactly what I need before a work weekend. I will remind myself of all the stuff I've done the past three days, and think happy thoughts. Have a nice day!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)