søndag, januar 24, 2016

The third week: Snow, never to old and positivity.


Ukens "hekta på": Lapper

I det siste har jeg og gubben vært hektet på en hvis type frokost, og gjerne lunsj og kvelds også. Nemlig lapper laget av masse egg, havregryn og helmelk. Bittelitt mel og en klype fiberhusk. Når vi lar dette stå en stund før vi steker sørger fiberhusk og havregrynen for at alt henger sammen. Vi spiser de så klart med cottage cheese. Mmmmmmh, proteiner!

Ukens irritasjon: Brøyting

Ja, jeg som ferdes mye att og frem på fortauene her jeg bor og ved jobb har irritert meg stor av mangelen på brøyting av fortausveiene. To dager tok det før det var brøytet ca halvparten av ruten jeg går fra busstoppet og til jobben min. Resten? Neida, der har jeg måttet gå ut i veien. Ikke veldig ideelt når det snør og er mørkt. Og sikkert irriterende for de som kjører. Her hjemme er mesteparten blitt tråkket ned av gående. 



Uken opptur: Ut i snøen

Onsdagens tur ute i snøen sitter i meg enda, så deilig var det være ute i snøen! Frisk luft, røde kinn og snø opp til knærne. Også var det jo veldig koselig å være ute i snøen med en så knall og herlig jente. Veronica skuffer aldri. 

Ukens tanke: Aldri for gammel

I og med at vi var to 25-åringer som var ute og basket i snøen har jeg jo tenkt litt på med det her med at vi ofte setter ett tidsstempel på når vi er for gamle til noe. Men ofte er jo dette veldig personlig. Ofte stemmer ikke de samfunns bestemte tidsstemplene. Og noen ganger er du ikke voksen før du klarer å hente frem barnet i det. 

Ukens motivasjon: Positivitet

Uten at jeg helt har vært klar over det eller gjort noe selv for å få det slik, synes jeg at uken min har inneholdt mye positivitet. Og det har vært deilig! Positive folk på jobb, en hyggelig taco-kveld med veronica, fantastisk artig kurs med kollegaer, og en deilig lørdagskveld med jentene. Dessuten er det et kjempe pluss at jeg ikke har noe å skrive på "ukens nedtur". 



Ukens små glede: Ski

På grunn av snøen ble det mye snakk om å få til en tur på ski iblant jentegjengen. Problemet har bare vært det at jeg har ikke ski. Så glad jeg er i vinteren så måtte jeg bare ty til facebook å spørre om noen kunne låne meg ski, og jammen kunne ikke sjefen min det. For en sjef, hun kom til og med med skiene hjem til meg. Åh, det setter jeg sånn pris på. For nå blir det skitur!

Dilemma: Penger

Da jeg satt hos Urban med Timberland skoene på meg og snakket med gubben om jeg skulle kjøpe dem eller ikke, fortalte jeg han at jeg synes det er rart å bruke så mye penger på ett par sko. Så det var vanskelig å bare si "ja, jeg tar dem". Så der satt jeg da og hadde ett lite dilemma, helt til gubben sa "De joggeskoene jeg har på meg nå kostet meg litt under 2000kr." Da tenkte jeg hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for å ha investert disse da? Ja jeg synes det er vanskelig gå bare skulle betale en så stor sum for noe, men hvis han kan, så kan jeg også ;)



Ukens sang: League of legends

Ukens mål: Ikke si det

Forrige ukes mål om baking gikk liksom litt i vasken. For å bake brød osv trenger jeg xanthanggummi, og det ble aldri sånn at jeg prøvde å finne tak i det. Så ble planen å bake brownies, men vi endte opp med en plate sjokolade i stedet. Hadde jeg strukturert fredagen litt bedre hadde det kanskje blitt baking, men jaja, ikke alt går etter planene bestandig. 

Neste ukes mål er litt i forhold til å være positiv, ikke spre negativitet og være ett litt bedre menneske. Jeg skal nemlig prøve å ikke si negative ting om andre. Det skal bli ett artig lite eksperiment kjenner jeg. Men, og veldig interessant å prøve.

Hvordan har deres uke vært?


Summary of last week:

Hooked on - Breakfast.
Annoyance - The lack of plowing in this weather.
Upwsing - Being out in the snow.
Thought - Never to old to be childish
Motivation - The positivity around me lately.
Small delight - My boss borrowing her skis to me.
Dilemma - Spend or not to spend money on boots.
Song: League of Legends.
Next week's Goal: Dont say negative things about others. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)