søndag, desember 13, 2015

The local handcraft store of Joy


På søndag for en uke siden dro jeg og min mamma til den lokale håndarbeid butikken, som hun også jobber på, for å sikre meg noen nøster med garn til mitt nye strikkeprosjekt. Det å dra hit til den lille bua er noe vi gjør nesten hver gang jeg er hjemme. Denne plassen er en fryd for øyet som elsker detaljer, mønstre og farger. Her er det så mye artig å se og la seg inspirere av. 

Det å se de brettede bitene med stoff sortert etter farge, elsker jeg. Og å se nøster med garn sortert etter type og farge. Alle eskene med forskjellige, noen i tre og noen fargespreke. Alle vottene og lestene som har blitt strikket. Alle de forskjellige varianter med luer som finnes der. Alle strikkebladene og alle rullene med stoff. Og alt arbeidet til alle de kreative personene som jobber og lager produkter som selges her.

Er du noen gang i Meløy kommune anbefaler jeg deg å dra innom Krambua, den lille gule bua ved siden av Joker butikken på Neverdal. Holder du på med håndarbeid eller er slik som meg som elsker farger,mønstre og andres håndtverk, så er det virkelig verdt det. 






Jeg drar altid her fra litt mer inspirert og litt mer kreativ til sinns enn da jeg kom. Det er bare noe med å være her, som drar deg tilbake i tid, og med det ber deg om å ta tiden tilbake. Ber deg om å sette deg ned med ett håndarbeidsprosjekt. Stemningen her er tidløs. 

Også er det jo så innmari mange fotogene motiver å finne her. Jeg går alltid hjem med masse flotte bilder jeg gleder meg til å dele. Og som jeg gleder meg til å kunne se tilbake på for å hente frem en snev av den følelsen av å være der. Følelsen av å bli inspirert. Og med det henter jeg frem lysten til å lage noe. 

Merkelig nok har jeg ikke funnet tiden til å ta frem strikkeprosjektet siden jeg kom hjem til Trondheim. Det henger litt på trå med at jeg har vært syk og det har vært en del juleforberedelser i sving. Samt at jeg har tilgang på data og xbox. Det er himla inspirerende å drømme seg bort i den magiske verdenen til Dragon Age: Inquisitor, det er like vell kun det den gjør. Den mangler den lille kreative delen som gir meg lyst til å lage. Nei, i kveld når jeg brenner tre lys for tredje søndag i advent og koser meg med en flaske julebrus skal jeg jammen ta strikkeprosjektet frem! 




Last sunday: Me and my mum went to the local handcraft store, where she also work and sells her products, to secure me some yarn for my new knitting project. This is a place I love to be. I can feel how the time slows down and bring me back to an era where handcrafts had much higher status. It reminds me to take my time back, and inspires me to create. It gives me a growing desire to create something. It reminds me how much fun and giving it is. 

It is also a place of colors and patters, a joy to my mind and spirit. There is always beautiful inspiring and curious motives to photograph. I always go home with interesting photos to look back on. And I always go home inspired to make something. And I love it!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)