søndag, desember 27, 2015

The last night




God kveld!

Jeg sitter her med en kopp te og tenker på at jeg burde legge meg snart. Klokken tikker mot kl elleve på kvelden. Egentlig burde jeg ha begynt prosessen med å legge meg, jeg skal opp kl 6 imorgen. Juleferien min er over, men jeg er ikke det minste trøtt. Det er vinterstemning ute og plogen kjører forbi for ørtende gang idag. 

Jeg kjenner på at det skal bli litt tungt å jobbe i fire dager nå. Jeg har vendt meg på sene frokoster, enda senere middager og en god del julekaker innimellom. Jeg ar vendt meg på flere kopper kaffe, noen glass brus og gjerne ett glass vin om dagen. Jeg vendt meg må slappe morgener, og litt små effektive ettermiddager. Jeg er i feriemodus, enda jeg bare har hatt ferie siden kl 16 på lillejulaften. 

Det er ikke mange dagene, men det er jul. Du går så lenge å forbereder deg at du synker enda hardere ned i juleferiestolen. Og jeg kjenner godt på at jeg er ikke helt igang igjen. Jeg har ikke en gang hatt en eneste dag til å komme meg på. Jeg skal hoppe ut av feriemodusen kl 6 imorgen og komme meg på arbeid. Det blir tøft men det må bare gjøres. 

Kanskje er det ikke så dumt å begynne nå? Med å spise litt mindre søtsaker, og passe på å drikke mer vann. Kanskje er det ikke så dumt å få kroppen litt igang igjen slik at når januar kommer er jeg klar. Klar for et nytt år, klar for nye mål. Klar for lettere mat. Klar for arbeids og trenings rutiner. Klar for å ta imot det nye året med energiske armer. 

Det er kanskje ikke så dumt like vell, å komme seg på beina igjen og jobbe i romjula. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)