lørdag, desember 19, 2015

Get that christmasy mood!


God Lørdags morgen!

Tenk at nå er det ikke mange dagene før selve julaften er her. 5 arbeidsdager igjen her, og 5 dager på å få gjort unna litt småting som å stryke gardiner og pakke inn gaver. Idag skal jeg endelig få knøvlet ut alle julekortene jeg har skrevet, her er jeg sent ute rett og slett på grunn av at jeg ikke hadde penger til å sende dem på fristen den 16.desember. De kommer nå frem til slutt uansett,d et er det viktigste.

Ellers har jeg noen bilder fra første uken i desember, fra en kveld hos kjære Veronica. Det var kvelden før jeg reiste nordover en helg, og det var veldig koselig å bare slappe av sammen. Det ble først litt middag med en veldig omdiskutert falaffel, og etterpå ble det kos med julemarsipan og bildeposering.

For Veronica har anskaffet seg noen helt enke men artige greier som gjør bildene til noe helt egent. Det er små pinner med nisseluer, bart, skjegg, flosshatt, briller osv. Vi hadde det utrolig morro med å lage forskjellige kombinasjoner. Det blir faktisk ikke mer morro en hva du lager til selv. 

Og det får meg til å tenke på en ting. Som barn er julen en mer følelsesmessig greie, du går og gleder deg og her og der popper det opp juleting ut av det blå. Du er spent på julegavene. Det hele kommer liksom av seg selv. Som voksen må du selv ordne til julen, du må selv gjøre de små tingene som får deg i julestemning. Det kommer ikke helt ut av det blå noe mer, og du ser kanskje mer frem til å få tilbringe tid sammen med dine kjære enn til selve gaveoppakkingen. 

Det blir faktisk ikke mer jul enn hva du ordner selv. Og om det er noen som sliter litt med julestemningen foreslår jeg å slå på litt julemusikk og nyt disse bildene! Både jeg og Veronica håper de kan spre litt julestemning ;)










Struggling to get that christmas feeling? Turn on som christmas music and enjoy these pictures. I hope they can turn up the mood for you. They are simple and fun. We had a lot of fun with these sticks with hats, glasses, beard and so on. As a child christmas just comes all by itself, kinda out of the blue. But as an adult you have to make it come by yourself. And it won't get more christmasy than what you make it yourself ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)