tirsdag, desember 15, 2015

A typical christmas book

Hei hå!

Jeg vil bare si at gårsdagens innlegg på ingen måte hander om at jeg føler meg missfornøyd. Jeg er glad i meg selv, og ønsker ikke å forandre særlig på noe. Bortsett fra å ha litt mer kjøtt på beina. Jeg ville bare få frem at selv om det generelle samfunnet tror at tynne folk er lykkelige folk, stemmer det lite. Vi er ikke så problemfrie og heldige. Hele poenget mitt er at jeg ønsker å gå noen kilo opp i vekt, like mye som andre ønsker å gå ned i vekt, men jeg føler jeg ikke kan snakke om det uten å tråkke noen på tærne.

Men, jeg tenkte jeg skulle gjøre en liten oppdatering på hvordan det går med To do lista mi. Jeg er nesten halvveis om du tar i betrakting at de som krever is på vann eller masse snø ikke lar seg gjennomføre. Mye av det som gjenstår er ting som er typisk å gjøre i romjulen. Og selv om listen kanskje ikke blir 100% gjennomført håper jeg i det minste å nå 80%. Så gjenstår det å se da!



En av tingene på listen er å lese en typisk julebok, men hva er en typisk julebok anno 2015? Jeg leser mye bøker, og hører på en del lydbøker. Likevel, jeg synes det er like vanskelig hver gang jeg skal prøve ut noe nytt. Jeg leser jo Assassin's Creed serien, men vil ikke si det er en julete bok. Jeg trenger noe med stemning, eventyrlige følelser osv. Så jeg lurer på om dere har noen bøker å tipse meg om?

Veldig gjerne kom med tips! Ellers så innser jeg at jeg må komme meg igang med kransen til ytterdøren.... Tror jeg må titte litt på Pinterest for ideer. 


1. Bake pepperkaker 
2. Lage pepperkakehus
3. Lage, skrive og sende julekort
4. Dra på julegrantenning
5. Lage julekrans til ytterdøren
6. Lage julespilleliste
7. Pynte huset
8. Vaskedag med musikk, gløgg og pepperkaker
9. Spille brettspill
10. Gjemme julegodter rundt om i leiligheten
11. Dra på romjulssalg
12. Lage en snømann
13. Lage snølykter
14. Klippe ut snøflak i pair
15. Strikke ett skjerf
16. Dekorere vinduene med snøspray
17. Besøke familie
18. Kjøpe ett par deilige ullsokker/tøfler
19. Ringe å fortelle noen hvor glad jeg er i dem
20. Henge opp julestrømper
21. Prøve ut gamle konfekt oppskrifter
22. Sitte foran peisen i pysjamas og nyte julekaffe
23. Stå på isskøyter
24. Henge opp mat til fuglene
25. Lage brente mandler
26. Donere penger
27. Lage varm sjokolade
28. Bake 7 slag med julekaker, i hvertfall!
29. Bake julebrød, det har jeg aldri prøvd før.
30. Ha snøballkrig!
31. Gå på jobb med nisselue
32. Pynte klementiner med nellik
33. Gå tur og se på andres julepyntede vinduer
34. Dra på romjulsbesøk
35. Spille kortspill
36. Lese en typisk julebok
37. Se tre nøtter til Askepott
38. Dra ut i marka og lage en snøbenk og tenne bål
39. Kjøpe julekaffe
40. Dra ut på aketur
41. Brenne kongerøkelse og drømme meg bort
42. Lære meg å tilberede julemat
43. Gå tur å bli kald og rød i kinnene.
44. Rive pepperkakehuset på nyttårsaften
45. Se hvordan kattene reagerer på juletreet
46. Se families og venners pyntede hjem
47. Levere julegaver
48. Sette pris på at ting går sakte når man gleder seg.
49. Dra på førjulskonsert.

50. Pakke inn julegaver.

Uthevet = Gjort
Utstreket = Ikke mulig å gjøre.
Understreket = Mangler snø/is!

21 av 44
Teller ikke med det som er umulig og mangler snø til å gjøre


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)