torsdag, desember 10, 2015

A Lovely Saturday Morning

God morgen!

Idag kjenner jeg meg enda bedre enn i går. Det sitter nokk enda noe smått igjenn i ørene men ellers er kroppen fin. Så jeg ser veldig fram til å få komme meg på jobb idag. Jeg har kveldsvakt så jeg har hatt en rolig morgen med kaffe, musikk og pusene. Selv om dagen startet litt uheldig med at minstemann hadde fått litt bæsj i pelsen - igjen! Jeg må nokk sette han på en Canicur Pro kur, så den lille stakkaren får bukt meg mageplagene. Ikke greit å være pus og plaget med magetrøbbel, spesielt ikke når han har den hårmanken. Jeg må nokk tusle til bussen litt tidligere en planlagt slik at jeg rekker å dra innom dyrebutikken før jobb. Jeg vil jo at lille pus skal ha det godt.

I kjent stil har jeg selvfølgelig redigert litt bilder mens jeg har nytt en kopp og to med kaffe i de rolige morgentimene. Jeg tar så fine bilder når jeg reiser hjem til mine røtter at jeg skjønner jeg må skjerpe meg. Jeg skal da klare å ta fine bilder her i Trondheim og.


Uansett tilbake til helgen hjemme i nord: På lørdagen sørget jeg for å ikke sove for lenge ved å få mamma til å vekke meg. Planen vår var å komme oss så tidlig som mulig av gårde for å rekke Lefsebakeren. Mamma hadde nemlig fått melding kvelden før om at de var på plass i Ørnes sentrum på lørdag, og at de glutenfrie lefsene var populære. 

Ruskeværet hadde heldigvis roet seg litt ned, og det var en rolig koselig stemning på Selstad. Bilde under er en kjent utsikt fra inngangspartiet og innover mot dalen. Jeg personlig synes det er utrolig nydelig med nysnø i fjellene. Selv om vi er godt i gang med desember, og snøen egentlig burde ha ligget på bakken. Det blir uansett så dynamiske og stemningsfulle bilder med grønt gress i front, gult strå og nakne trær i midten og snøkledde fjell tronende i bakgrunnen. Jeg blir aldri lei av å ta bilder av Selstad!

 

Da vi kom oss til Ørnes sentrum og fikk sikret mamma glutenfrie lefser til jul begynte vi vår standar snoke tur rundt de lokale butikkene. Er det noe jeg helst må gjøre når jeg er hjemme så er det å dra på denne snoke turen med mamma. Små bygder har mange koselige butikker og Meløy kommune er ingen unntak. Alt fra Sofus klesbutikk som er Meløy's svar på jack and jones, Vero Moda, ONLY osv, til små interiør butikker og Thaibutikken. 

Deretter ble det en runde innom alle matbutikkene også. For det er ikke alltid vi finner det vi skal ha på en og samme butikk. Vi snoket innom Spar som var nytt for meg, det har tidligere vært Rimi, før der var det Coop og før der igjen var det Rimi. Også måtte jeg sikre meg litt billig julemarsipan til kveldens julebesøk. 

 

På veien hjem ble de så klart en tur innom det lokale gartneriet som jeg i farten ikke husker navnet på da det har skiftet. Der har dem det siste året ordnet til med fantastisk presentasjon av all jule- og vinterpynt de har til hage, balkong og hjem. Det er virkelig en fryd for interiør og butikk øyet mitt å se disse fantastiske utstillingene, og hvordan det er presenter innen for farge, stil, tema osv. Også har de utrolig mye flott! 

Mengden kunstige trær de har i alle høyder og bredder er også utrolig fascinerende. Samt oppfordret de folk til å tenke litt utenfor det tradisjonelle når det kom til juletrepynt da de hadde dekorert sine med snøhvite ugler og glitrende sløyfer. Utrolig fint altså, og jeg dro der fra med masse inspirasjon. 


I've had a quiet morning today, with coffee, music and my cats. I feel even better than yesterday and I'm ready to get back to work - finally! I have of course edited more pictures from my weekend up north!

On saturday we got up early to reach the stores when they opened. We where going on our "mandatory" window shopping trips in the local stores. As any small town, my home place got it's own unike stores. And I love to pay them a visit just to look around. And I think I got that from my mum, because she loves to do it with me! So nice to have that quality time together. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)