fredag, november 27, 2015

Proud godmother

God morgen! 

Idag sitter jeg her med kaffekoppen min og gleder meg til neste helg! For torsdag i neste uke hopper jeg på et nordgående fly i to tiden for å besøke bekjente og familie i nord. Og det gir meg samme sommerfuglene i magen å tenke på, som om jeg skulle dratt hjem til jul. Nesten iallfall, men ja jeg gleder meg utrolig mye. Jeg gleder meg til å se og få førjulsstemning, til julekonsert og kanskje noe julebakstbaking? Jeg gleder meg til å gi mamma og pappa en real god klem og jeg gleder meg til å spise mammas mat. Alltid godt det. 



Men, det er ei lita pia helt spesiell for meg jeg gleder meg veldig til å se igjen. Nemlig den søte tuppa jeg er gudmor til. Det begynner å nærme seg et halvt år siden sist jeg så henne, og på den tiden har hun blant annet lært seg å gå og løpe. 

Hun har lært seg å si "batman", og det digger jeg henne for. Og jeg er så spent på hva annet hun har lært seg. Og jeg er spent på hvor utslitt Lillabror, bamsen jeg ga henne i dåpsgave, har blitt. 




Jeg er en stolt gudmor, og har absolutt ikke tenkt å legge skjul på det. Det er første gang en så nær venninne av meg har fått barn, og første gang jeg er gudmor til noen. Jeg tror nokk jeg hadde følt meg ekstra nær denne jenta uansett, gudmor eller ei, men jeg er veldig stolt av å få lov til å være det for henne. 

Bildene er fra da jeg og gubben reiste hjem til jul i fjor, og fikk komme på et ekstra koselig julebesøk. Og selv om det ikke er like nært jul denne gangen, vet jeg at det kommer til å bli et like koselig førjulsbesøk. Jeg gleder meg!



Today I'm sitting here with my cup of joe and thinking about the fact that next thursday I'll be jumping on a 2'o clock airplane to visit my hometown and the people I hold dear there. I can't wait to see their faces again, to hug my mum and dad, and to eat mums cooking again. But, I am a proud first-time godmother, and there is a special little girl I am a bit extra excited to see. It's been about 6 months since last time, and she have learned to walk!

This girl is special to me. Both because she's a dear friends daughter, and because I get the honored chance to be her godmother. The pictures is from last christmas when my partner and I went home for christmas. This time it will be a pre-christmas visit, but it will be just as fun I'm sure!


1 kommentar:

  1. Aww det er så godt at du virkelig gir alt for å være en så fantastisk gudmor. Vi gleder oss alle man og jobber på slik at vi får flyttet inn til du kommer.

    SvarSlett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)