onsdag, november 18, 2015

Life outside the windows


God morgen!

I dag våknet jeg til at det travet folk på stilasene og rev tak. Og det bråkte. Og det var så innmari irriterende at det bare var en halv time til jeg skulle opp. Hvorfor begynne å rive tak før kl 7 om morgenen? Også på fridagen min.... Jeg skal ikke klage, jeg kom meg opp iallefall. Men den lille halvtimen hadde vært god å ha, og det hadde vært godt å våkne til ro og fred. 

Neida, det var bare å løpe til badet i halvmørke og skjennes på seg selv for at jeg ikke hadde tatt med meg treningstøyet til soverommet kvelden før. Tanken streifet meg går, i dag tidlig angret jeg bittert. Heldigvis hadde jeg sovet i en av gubbens t-skjortert som er mer eller mindre en kjole på meg. Endelig påkledd kunne jeg tusle rundt å senke alle persienner i leiligheten litt over halveis av vinduet slik at jeg slipper å få blikkontakt med de som traver utenfor vinduet mitt.

Kattepusene skjønner mildt sagt ingenting. Hva i all verden gjør fremmede mennesker rett utenfor vinduene våre? I denne høyden skal mennesker som regel være på innsiden. Det er godt å se at de har lagt seg ned for å slappe av og ikke piler rundt som de gjorde imorrest med sjokkerte øyne og ører som snurret alle veier. 




Så jeg sitter er og sipper kaffe og tenker jeg er glad jeg har planer om å være ute av huset ganske straks. Jeg skal komme meg på ukas løpetrening så snart kaffen er drukket opp. Kjenner jeg gleder meg litt mindre til å komme hjem å dusje... jeg må bare så inderlig huske klær og håndduk før jeg hopper i dusjen.



Good morning! I woke up this morning to people walking on the scaffoldings around my house and tearing up the roof. Noisy ass hell and just 30 mins before my alarms where supposed to ring - on my day off! Can't say I'm not a bit annoyed. I hurried to dress up and walked around the apartment and pulled down the blinds 3/4 of the windows. Just to make sure I won't end up having an awkward eye-to-eye moment with any one of the workers. The cats have finally started to calm down, this morning they ran around with shocked eyes and ears going in all directions. And I am sipping coffee, pretty glad that I am going to the gym soon, and won't be bothered by all this. That is until I get home and have to shower.... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)