søndag, november 22, 2015

Gingerbread house

God søndag!

På onsdag bakte jeg en ny pepperkake deig med noen nye vri for å få en bedre deig. Og jammen ga det ikke resultater også. Ved å gi sirup og sukker ett oppkok, blande i krydder, for så å blande det med smeltet smør, fikk jeg en utrolig mye bedre deig. Deigen ble langt smidigere og lettere å bake med. 

På torsdagen prøvde jeg å lage nye deler til årets pepperkakehus, og knakk kun en del før jeg fant ut at jeg rett og slett bare må steke delene litt ekstra godt. Det skal jo pyntes uansett, og mest sannsynligvis ikke spises så det gjorde ikke noe. Tenker jeg skal prøve meg på å sette delene sammen idag. Jeg har faktisk aldri gjort det før. Kjenner jeg grugleder meg litt. 








Finally managed to make all the pieces for my gingerbread house without breaking them. Had to make a new dough with som new tricks and had to bake the pieces extra long. I am going to try and put it all together today, and I am a bitt nervous. I've never done it before. I really hope I won't break any of the parts.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)