mandag, oktober 26, 2015

x hours to short

Hei! Eller, God kveld! Akkurat nå i skrivende stund ligger jeg i senga(21:41). Ja allerede faktisk. Selv om jeg skal opp klokken kvart på 6, så er det likevell et under at jeg har klart å komme meg i seng allerede. Jeg gjorde meg ferdig med alt som måtte gjøres mens kattene spiste mat. Ting som jeg som regel venter med inntil jeg har bestemt meg for at nå skal jeg sove. Når jeg da må gjøre disse tingene blir jeg jo litt småstressa og havner fort på "herregud, nå får jeg mindre søvn en jeg tenkte". 

Endelig har jeg en dag der jeg føler jeg har nokk timer i døgnet. For det hadde jeg ingen av dagene i forrige uke. I forrige uke var det jo meningen at jeg skulle oppdatere om hvordan det går hos fysio, men med x antall timer for lite så måtte jeg bare velge å la noe ligge. Og det ble blogg og trening. Iknow. Teit. Men til gjengjeld føler jeg at jeg har klart å hente meg inn. Og det er veldig godt. 




Neida, jeg er ikke i noe tidsklemme eller noe sånt. Den kan vi helt fint vente med til det begynner å komme barn i huset. Det er bare at noen ganger tar noe litt over og gir meg mindre tid til overs for annet. Også har jeg vært i en dårlig periode. Der alt bare er et ork. Alt er slitsomt, jeg er sliten, jeg bruker ordet sliten 20 ganger om dagen som igjen påvirker dagsformen. Der jeg har dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør. Men, så skjedde det noe på søndag. Jeg kastet meg rundt og tok oppvask, ryddet og støvsuget. Jeg til og med vasket litt på datet. Og det betyr at jeg nå venter meg en god periode. Og den startet idag. Hurra! 

Jeg har ikke knekt koden på hvordan jeg kan "kurere" disse dårlige periodene. Kanskje må jeg bare ha dem i ny og ne. De er vel på ett vis bare sunne å ha. Jeg trenger jo likevel ikke falle helt i dunge, og det ser vist ut til at det er dukket for en ny periode med "ekstrem planlegging". 

Men nå skal jeg klappe igjen denne laptoppen og sove. Jeg ligger i gubbens tskjorte som lukter svakt av han, og kjenner at jeg er ganske så sigen. For en gang skyld skal jeg sove mens jeg er trøtt. Vi snakkes!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)