fredag, september 04, 2015

September then

Heisann! Hvordan går det med dere? Jeg har virkelig fått sovet ut i natt og har nytt en rolig morgen. Samboeren disket opp med frokost og kaffe, må si det er virkelig herlig når han kommer hjem i helgene og er så god med meg.

Tenkte jeg skulle gjøre et innlegg jeg ikke har gjort på en listen stund, nemlig tilbakeblikk på september måned de siste årene. Jeg har merkelig nokk ingen bilder fra september i 2014. Jeg nekter å tro at jeg ikke tok noen bilder what so ever, men det er tydelig vis sant. Så ett lite svart hull der ass, og vi får hoppe rett på 2013.

 2013


I september 2013 var jeg mørkhåret. Husker jeg skulle ordne håret til ett jobb intervju og det ble mye mørkere enn hva jeg tenkte det skulle bli. Jeg var og hundepasser for søteste Vinni. Verdens skjønneste puddel. Jeg var og arbeidsledig og tilbrakte mye tid på vår knallrøde sofa. Men, jeg satte likevel pris på sene mørke høstkvelder.

2012


I 2012 reiste jeg nedover til Wolverhampton i starten av september. Nytt sted og mange nye impulser. Det ble utforskning av byggene jeg skulle komme til å tilbringe mye tid i, og byen som skulle være mitt hjem i 10 måneder. Jeg måtte lære meg å tenke på engelsk, og gikk ofte rundt med hodepine av all energi jeg brukte på å "leve" på engelsk. Det ble mye lesing og skolearbeid, og jeg nøt billig vin og røkelser i alle lukter og former. Jeg ble og en hyppig bruker av badekaret, mitt lille fristed.

2011


I september i 2011 hadde jeg enda ikke møtt min samboer, det er litt rart å tenke på. Dette var året jeg begynte på allmenn påbygging og skulle være flink elev. Ikke alltid det var like lett, og jeg tror jeg duppet av flere ganger på den sofaen. Jeg bodde midt i sentrum av Trondheim by og hadde en slaskete bakgård og hybel full av betong og lite vinduer. Og jeg var rimelig hekta på baseball jakker. Fin tid.

2010


September i 2010 var virkelig en herlig tid, jeg var overlykkelig over at endelig skulle vennene mine komme til Trondheim by, og jeg skulle slippe å føle meg så alene. Herregud, se på bildene da, vi hadde det så gøy. Sene sommerdager på plenen med frisbee og saft. Sushispising, og skolefester. Jeg hadde tidenes mest herpa og blinga telefon. Og jeg hadde jenta som betydde aller mest for meg ved min side. Vi var så innmari like på den tiden. Det var så gøy at hun jeg bodde med ble flau over hvor like jeg og Linn-Eli kunne kle oss - uten å ha planlagt det.

Så utrolig forskjellige collager av bilder. Artig å se hvordan livet forandret seg med tiden. September i 2015 er fulle av forandringer. Det kommer til å bli en måned med mye jobb, mange helger der gubben kommer hjem, og forhåpentligvis en måned med mye gøy.

2 kommentarer:

  1. <3 er så herlig å se tilbake. Vi hadde det så fint<3

    SvarSlett
  2. Omg! Så herlig innlegg synnøve:) koselig å se tilbake på tiden <3

    SvarSlett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)