søndag, september 13, 2015

Another week that went by

Ukens favorittsang:



Jeg aner ikke hvor jeg kom over denne, den dukket rett og slett opp på spotify en dag tror jeg.  Nå som jeg endelig klarer å skippe Maroon 5 med 'This summer', er det selvfølgelig denne jeg nå ikke kan skippe. Jeg har hørt på låtene til denne dama en stund nå, Paloma Faith har en fantastisk stemme. Sigma har jeg ikke noe kjennskap til, men denne låten er rå.


Ukens "hekta på": Batiste Dry Shampoo

Hvordan har jeg levd uten dette produktet egentlig? Det startet med at jeg for en stund siden fikk Batiste original tørrshampoo fra moren til samboeren min. Jeg brukte den opp og tenkte ikke så veldig mye over det, før jeg her til helgen kjøpte Batiste XXL volume tørrshampoo. Og når jeg først var innom Vita så innså jeg jo alle de forskjellige typer tørrshampoo Batiste fører. Jeg må seriøst prøve ut den som lukter kirsebær neste gang jeg trenger påfyll. XXL Volume er bare rå til styling av frisyrer som trenger att håret er litt stritt eller at det rett og slett bare er svært. Du kan skape de nydeligste tykke flettene med dette for hånden.

Ukens store irritasjon: ....

Jeg kan ikke komme på å hatt noe jeg virkelig vært irritert over. Og det kan jo bare bety at denne uken har vært veldig bra.



Uken opptur: Husmoremne.

Jada, det kan faktisk være en skikkelig opptur å være flink til å gjøre ting hjemme. På onsdag så ryddet og støvsugde jeg hele leiligheten, for så å ta masse oppvask. På torsdag vasket jeg leiligheten og skiftet på senga. Det utgjorde at jeg både fredags og lørdags morgen kunne slappe helt av før jobb, uten å tenke på at det var noe som måtte gjøres. Så utrolig deilig, og det skal nokk gjenntas;)

Ukens tanke: Mørke netter i stor seng. 

Denne uken har jeg sovet veldig lite de første nattene for så å sove en del lengre de neste. Det at jeg føler det alltid er noe som bør gjøres når jeg skal legge meg er vell et lite hinder til at jeg finner sengen tidlig. Men, når gubben er dratt til Levanger og jeg har hele den store sengen for meg selv så drifter tankene veldig. Nei, jeg ligger ikke å grubler på ting som kan skje eller som er uungåelig. Det er heller den mer kreative delen av hjernen så drifter i tusen tanker og ideer. Og undrer over så mye. Og det holder meg kanskje litt våken? Jeg trenger å lære meg å sette av litt tid til å koble av før jeg skal sove.


Ukens etterpå-klokskap: En godteribit leder ofte til flere. 

Var det ikke jeg som skrøt av at jeg hadde begynt å finne tilbake til selvdisiplinen min? Nei, denne uken har faktisk en godteribit på jobb bare ledet til flere. Men, i stedet for å irritere meg har jeg lært at dagsformen er forskjellig fra dag til dag. Og selv om jeg føler meg uovervinnelig en dag, behøver ikke neste være likedan. Så noen ganger blir det mer sjokolade på jobb og andre ikke. Så lenge det ikke blir hver dag slik som før, så er det greit for min del.



Ukens beste kjøp: Hårfarge. 

Jeg har utrolig nokk ikke gjort noen store innkjøp denne uken. Men jeg har tenkt på ett kjøp, og det er en lillafarge som jeg har planer om å blande ut i balsamen for å gi håret mitt litt mer lillatone. Og jeg tror jammen jeg skal få fingeren ut av ræva og kjøpe den nå. Jeg har hatt siden oppe i nettleseren min i evigheter, så det er vell på tide.

Ukens motivasjon: Prat med gode venninner. 

Uken motivasjon må rett og slett ha vært å prate om blogging og instagram med både Linn-Eli og Veronica. Og jeg vil si både kvalitet på blogg og instagram har tatt seg opp etter å ha pratet med dem. Ukens motto må vel være noe sånt som: Har du virkelig lyst, så får du til å gjennomføre det. Og det er rett og slett bedre blogging og hyppigere oppdateringer på instagram jeg har ønsket, og jeg vil si jeg har fått det til. Litt mer jobbing på bloggen tror jeg, men men, jeg kommer meg dit jeg vil til slutt. Så takk for motiverende prat til begge jentene.



Ukens små glede: gubbens pizza.

Det finnes ikke bedre enn å komme hjem fra jobb, sliten og med hodepine, også har gubben tryllet på kjøkkenet og laget den beste pizzaen jeg vet om. Glutenfri hjemmelaget pizza med mozarella, spekeskinke, cherrytomater, rucola og pinnekjærer. Herregud den er god. Jeg trenger ikke Una pizzeria når jeg har min kjære samboer.

Håper dere alle har hatt en fantastisk uke, og bruker søndagen til å ladde opp til enda en bra uke. Det skal iallefall jeg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)