søndag, august 30, 2015

The week that went by

Jeg må bare beklage at jeg er så slapp for tiden, herremin... Det er virkelig ikke bare bare å justere seg til den nye hverdagen, hvor gubben er borte om hverdagene og hjemme i helgene. Selv om han sier at han liker alene-synnøve fordi hun får ting gjort og er langt mer selvstendig. Det eneste alene-synnøve ikke er flink til er å planlegge, og holde seg til det. Det får bli neste ukens mål.

Men nå har jeg lyst å oppsummere uken som var :

Ukens favorittsang: Maroon 5 - this summer


Låten jeg ikke klarer å skippe over for tiden. Da jeg hørte den på radio for første gang for en stund tilbake festet den seg langt inne i meg ett sted, og nekter å gi slipp. Og den blir bare bedre og bedre for hver gang jeg hører den. Sånn er det bare.


Ukens "hekta på": Assassin Creed Unity

Ja, det kom ett nytt spill til meg i posten her på onsdagen, noe av grunnen til at jeg har vært fraværende kanskje? Jeg klarer ikke la være, jeg klarer bare ikke. Jeg er så innmari hekta. Jeg elsker spill som river meg med. Og det gjør definitivt dette spillet.


Ukens store irritasjon: Guttegjengen på 3t

I det siste har jeg hatt tendensen til å være samtidig på senteret i midtbyen som en guttegjeng. Mørke i huden, typiske gelésleiken og råkjapp norsk. Jeg har ingenting i mot det. Men jeg kjenner jeg blir frustert over hvor mange benker og manualer de kaprer, hvor lenge de står å tar opp plass i kabelstativene. Hvordan skravla går i ett kjør, og hvordan det alltid virker å være en som ikke har peiling på trening og to idioter som tror de kan alt. De er der, enten jeg trener sent eller tidlig.

Det er ikke det at jeg ikke klarer å trene alternative øvelser om apparater/stenger/benker/manualer ikke er ledige. Men det er irriterende at det skjer gang på gang.

Ukens opptur: Løpekne byttet ut mot stiv hofte.




Dette har jeg jo fortalt litt utdypende i forrige innlegg, men ja. Fysioterapeut mener altså det er hofta som skal behandles, og ikke kneet. Og at jeg dermed ganske snart skal klare å løpe igjen. Så gla ble jeg at jeg måtte kjøpe meg shorts med innershorts/tights - som er perfekt å løpe i.


Ukens tanke: Jeg hadde mer guts før.

Jo flere minner jeg ser på Facebook om flere år gamle statuser og div så innser jeg mer og mer hvor mye jeg gla blanke faen i hva andre måtte tro om meg. Jeg skrev statusene rett fram, rett fra levera. Om jeg var klin kokos over en kpop sang eller gledet meg veldig mye fra noe, jeg modererte ikke på noe. Jeg nedtonet ikke følelsene. Jeg kledde meg i det jeg ville gå i. Jeg lot ikke noen eller noe ødelegge for meg.

Nå til dags tenker jeg alt for mye på personene som måtte lese det jeg skriver. Jeg er alt for "safe" i klesstilen. Plagg som er noe i den "særegne" klassen ligger i skapet og samler støv. Jeg føler jeg er mindre vågal, og misunner folk som lever stilen sin fult ut.


Ukens etterpå klokskap: Planning is the key.


Jeg sier det vist alt for mye og gjør så alt for lite med det. Jeg må være flinkere å planlegge. For jeg er av den typen der dagen bare kan rakne om jeg ikke strukturerer den. Jeg er langt mer effektiv om jeg planlegger.

Ukens "dør-etter-å-ha": Adidas tights.

Jeg har sikklet på denne, og jeg gjør det fortsatt. Selv om den ikke er tilgjengelig i min størrelse noe mer, ja. Tenk så perfekt den hadde vært å kombinere med en fin skjorte. Eller den mest behagelige strikkagenseren? Å kombinere casual og formal er bare noe av det kuleste jeg vet, og da er denne perfekt. Jeg vet det er en løpetights, men hey, det er lov å være kreativ.

Ukens beste kjøp: Gul bokhylle


Er den ikke bare nydelig? Jeg er så fornøyd, så lykkelig.  Den står enda akkurat slik som på bildet, for vi har ikke fått oss vitrineskap, og det er ingen hast å tømme den stygge brune bokhylla. Så jeg nyter gulheten til det fulle frem til da.

Ukens motivasjon: En lykkerligere kropp

Denne uken har jeg prøvd hardt å unngå å spise godteri på jobb eller hjemme. Og jeg har prøvd å spise bedre, mer mat som gir meg energi. Mer grønnsaker, mer frukt. Mindre potet, ris og pasta. Mindre brødmat. Men det viktigste har altså vært å få bort sukkeret. Og hva har jeg blitt belønnet med? Jo, en mye lykkeligere kropp. Og det er en kjempemotivasjon til å holde meg der jeg er nå.

Ukens små glede: Eplekake.

Og til tross for det at jeg skulle holde meg mer unna sukker bakte jeg en eplekake idag. For vi hadde kaffebesøk i regi av gubbens bursdag forrige helg. Og den ble rågod. Jeg hadde mindre sukker i en hva oppskriften sa, og den smakte utrolig godt. Ikke søt, men god!

Så slik var uken min. Hvordan var deres? Klar for en ny uke? ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)