mandag, august 03, 2015

Colour your mind


Så var det mandag igjen da! Det er utrolig deilig å starte uken med en 12-20 vakt på jobb. Litt kjipt at jeg ikke får tid til noe særlig før eller etter, men jeg verdsetter å få starte mandagen litt roligere mer. I dag da jeg våknet bestemte jeg meg for å dra frem fargeleggingsbøkerne og fargelegge litt. Jeg har vært litt sløv etter sommeren, og det er litt vanskelig å finne tid til det. Likevell, så innmari behagelig å fargelegge i morgentimene mens jeg hører på lydbøker. 

Å bruke Audible appen og høre på lydbøker er og noe jeg synes er vanskelig å finne tid til innimellom jobb og ting som skal gjøres hjemme. Jeg pleide jo å høre mye på lydbøker på bussen til jobb, men for tiden sykler jeg jo. Fargelegging og lydbøker går som hånd i hanske. Og tiden flyr av gårde.




Og muligens er det fordi fargelegging trigger den kreative delen av meg. Tiden har en tendens til å bare fly forbi når jeg forsvinner i min egen lille kreative boble. Må si jeg savner det litt, for det er lenge siden jeg har holdt på med noe ordentlig kreativt.

Når det mest hektiske perioden på IKEA er over må jeg se om jeg ikke får tid til å ta opp en hobby eller to igjen. Den kreative delen av meg har sovet alt for lenge nå. Bare med litt fargelegging merker jeg at de kreative tankene og følelsene kommer tilbake. Følelsen av å finne inspirasjon og kreativitet i den minste lille detalj. Og hvilken glede det gir. Eller for å si det på en litt annen måte: kreativitet skaper positiv energi.




Nå skal jeg ta den positive energien og gjøre unna litt oppvask før det er på tide å sykle til jobb. Har hatt en fantastisk helg og det vises på oppvasken, haha. Vi snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)