fredag, juli 10, 2015

The Archive: Transfagarasan

Da var det tid for ukens dykk i bildearkivet, og inni mellom innlegg om årets ferie har jeg lyst å dele noen bilder fra ferien i fjor - nemmelig Romania turen vår.

På denne tiden i fjor var jeg ikke særlig aktiv på bloggen, og jeg har nesten ikke redigert noen av bildene fra denne turen. Så her er det mange arkiv-innlegg å hente. Uken i Romania i fjor bestod av noen dager på farten i bil og noen dager i hjembyen til Alina, Craiova. Dermed fikk vi sett og opplevd veldig mye!





Denne turen var mulig på min kjære venninne Alina som jeg møtte da jeg studerte i England. Hun tok på seg oppgaven i å skreddersy en opplevelsesreise til oss, og det fikk hun jammen bra til. Det er den største og beste opplevelsesreisen jeg har vært på til nå.

De bildene jeg har lyst til å vise deg er fra når vi kjørte ifra Brasov og til Olanesti. For vi kjørte via Transfagarasan, en kjent fjellvei, som sies at ble bygd av strategiske grunner. Mens det mest sannsynlig var for statusens skyld.







Er du noen gang i Romania for å oppleve noe, anbefaler jeg virkelig å kjøre denne fjellruten. For det var en fantastsisk opplevelse. Vi var litt uheldige og fikk skyer, regn og torden. Først var vi litt nedenfor for at det ikke var sol og klar sikt.

Men etterhvert som spenningen og stemningen steg må jeg si jeg synes det er fantastisk å ha fått oppleve ruten i lyn og tordenvær! Det var noe helt egent å kjøre oppover fjellet å komme nærmere og nærmere tordenskyene.





På andre siden av fjellet fant vi oppholdsvær, og mer nydelige landskap og natur. Dette er et fantastisk minne, og virkelig noe jeg er stolt av å ha opplevd. Også er jeg stolt av å ha opplevd ett land som ikke er et vanlig reisemål for nordmenn. Jeg drar gjerne tilbake.





To Ali; I can't say it enough, I am so grateful that you made this trip possible and that you organized it. It almost a year since we did this trip, and I still look back at it in awe. I am happy I got to experience your country and that we got to spend time together. 

<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)