torsdag, juli 16, 2015

Mountain hiking: Stortoppen

God torsdags formiddag, nå er det ikke lenge igjen til en etterlengtet helg. En kveldsvakt og en tidligvakt imorgen så er vi der. Jeg er veldig glad for at jeg har frihelg første uken jeg er tilbake på jobb etter sommerferien. Litt vrangsøvd har jeg jo vært i ferien, så jeg kjenner at det har vært litt lite søvn i det siste. Dermed det blir bra å ta helg etter kl 17 imorgen.

Det er på tide med de siste bildene fra ferien, nemmelig turen opp til Stortoppen. Toppen er rett utfor døren vår, og oppå denne har jeg vært flere ganger. Strålende sol fra blå skyfri himmel gjorde det veldig fristene å få på plass en siste tur før vi skulle rekke tog kl 21 på kvelden. Og jeg ville selvfølgelig få vist selstad fra denne siden også til gubben. Utrolig nydelig utsikt fra denne toppen.


Nydelige fjell og grønnskjær i fjorden.


Utsikt utover fjorden.


zoomet inn på øyene i fjorden.


Komplett utsikt over Selstad og fjorden fra toppen.


Kikker ned på Selstad.


Fotografen blir og tatt bilde av;)


Meg og gubben på toppen.


Så var det det obligatoriske kyssebildet da - klisj!


Haha, så innmari bleik!


Herlig avslutning på ferien!


Etter turen var det bare på pakke sammen og sørge for at alt var klart til å reise hjem igjen slik at vi kunne slappe av og utnytte sola mest mulig. Det fine været gjorde at vi kunne nytes mammas middag ute på verandaen. Og her slappet vi også av de siste timene. Jeg var på dette punktet begynt å glede meg veldig til å være hjemme til pusene. Skal ikke nekte på at jeg savnet dem fælt.

Alt i alt, med alt vi rakk å gjøre på den lille uken så hadde vi en super tur! Det er ikke så aller værs å feriere i Norge. Likevel, blir det nokk en etterlengtet tur til Frankrike neste år. Og jeg har bestemt meg for å begynne å spare tidlig ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)