onsdag, juli 08, 2015

Late night fishing requires chocolate

Ah, i går kveld (host:natt) da jeg la meg hadde jeg bestemt meg for at idag skulle jeg være frisk og få ting gjort. Det skulle vise seg å ikke være så innmari lett. Jeg startet så fint med å ordne meg frokost, en kopp kaffe og pretty little liars på Tv skjermen. Jeg fikk til og med satt på enda en maskin med klær! Men..... der stoppet liksom det hele. Denne kroppen min var ikke helt med på å være frisk idag. Det er åpenbart at det sitter noe igjen i kroppen. Noe som jeg synes er så slitsomt når hodet mitt er klart og går for fulle gir igjen.

Så da jeg ble spurt om å bli med på kino av Veronica kunne jeg ikke si nei, trengte noe som kunne hale meg ut av huset. Jeg var nesten begynt å bli sikker på det var alle dagene inne som førte til tett hode. og kanskje mangel på sosialisering? Det var iallfall utrolig koselig, Veronica er jo en ekte minions fan - og jeg digger det! Fantastisk film, som anbefales foresten! Det var utrolig herlig å sitte i en kinosal rungende av latter. Og det var jo et pluss at jeg bare nøs ett par ganger.

Nå har gubben dratt på enda ett nattskift, og jeg har redigert en ny bunke med bilder til dere! 





Da den lille familien på tre forlot oss for å putte lille Elina i seng, var det på tide å slå opp teltet. Vi hadde tidligere på dagen sett oss ut en bra plass å slå det opp på. Og jeg skal love dere jeg var spent på hvordan dette skulle gå.

Som vanlig når jeg og gubben skal gjøre slike ting sammen, ender det opp med ett par gloser og noen minutter hvor vi er irritable på hverandre. Og å slå opp telt sammen var ingen unntak. Men, etter at jeg bestemt påpekte at skal dette bli noe vi skulle gjøre sammen måtte han ha tålmodighet til å lære meg å slå opp telt ordentlig. For jeg synes ikke det er greit at vi skal på tur sammen også skal jeg stå å se på at han gjør jobben. Så det gikk seg til, og jeg kan nå med sikkerhet slå opp ett telt. Joda, jeg har gjort det før, men ikke kunnet det på ordentlig. Følte meg med ett litt nærmere å være det friluftsmennesket jeg ønsker å være.




Med ferdig oppslått telt, liggeunderlag og sovepose utrullet var det tid for å flekke frem fiskestengene, ta med sjokoladen og gå oss en tur ut til bergene for å fiske. Det endte med to kast og to tap av sluker for min del, for jammen ta var det grunt! Ikke er jeg noe erfaren fisker heller, så å fylle fjorden med pappas sluker så jeg ikke likt.

Jeg nøyde meg heller med fantastisk natur og å følge med på gubben. Det er noe helt egnet å følge med på din bedre halvdel gjøre noe han digger. Også fikk jeg noen fantastisk fine bilder av han, sjøen og solas kveldstråler.






Etter en stund var det på tide å rusle tilbake til teltplassen og lage seg kveldsmat. Vi hadde jo før turen kjøpt oss Real turmat, som skulle være middagen/kveldsmaten på turen. Tenk at enkelte av disse posene er glutenfrie, råbra!

Vi så oss nøgd til å bruke litt av bålkaffe veden våres, etter som knott og mygg ble forferdelig innpåslitne. Satt til slutt midt i røyken og spiste! Etter at vi hadde fått i oss mat ble det etterhvert så kjølig at det var på tide å russle inn i teltet for å sove.




Er dere spent på hvordan det gikk? Da får dere følge med på når neste bildedryss kommer ;)

Natta!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)