tirsdag, juli 21, 2015

Jeg er så dårlig på ....

Hei. Vi alle er flinke til noe, og da må vi selvfølgelig også være dårlig på noe. Etter litt omtanke ble liste min hele 10 punkter lang, den kunne sikkert vært enda lengre. Jeg er vist dårlig på mange ting. Og ikke er jeg redd for å innrømme det. Det er tross alt litt lettere å komme på en ting jeg er god på. Haha. La oss kjøre på!




#1 Jeg er dårlig på å være presis.

Det må være noe som ligger latent i kroppen min. Jeg kom alltid 5-10 min for sent hver skoledag. Jeg klarer aldri å være presis til avtaler med venner. Jeg klarer alltid å ende opp med dårlig tid om jeg skal rekke busser osv. Ikke aner jeg hvordan jeg i løpet av livet mitt har klart å rekke alle fly. Jeg er aldri 100% klar når jeg og gubben skal ut døra. Hver gang vi skal på kino ender han opp med å bli irritert på meg for vi er alltid litt sener ute en planlagt. Både gubben og venner har lært seg å leve med det. De vet jeg til slutt er klar eller at jeg til slutt er der. ;)



#2 Jeg er dårlig på å legge meg tidlig.

Jeg er til tider flink, men jeg er generelt bare alt for dårlig på det. Jeg har alltid trivdes med å være våken når omgivelsene faller til ro. Når det blir mørkt ute. Av en eller annen grunn slapper jeg ekstra av, og tiden suser av gårde. Jeg kan være utrolig trøtt tidligere på kvelden men bikker klokka over 22, ja da er jeg våken og har tonn av ting jeg vil gjøre. Dette har resultert i mange trøtte morgener på jobb.

#3 Jeg er dårlig på å snakke høyt nokk.

Jeg LIKER ikke å snakke høyt. Hvor mange ganger ble jeg fortalt av barndomsvenner at jeg måtte snakke med innestemme har jeg ikke telling på. Det sitter kanskje trolig igjen? Jeg finner det ufattelig ubehagelig å heve stemmen. Værst er det om den jeg hever stemmen til ikke hører meg. Da føler jeg at alle andre rundt meg hører det. Pinlig!



#4 Jeg er dårlig på å formiddle meninger.

Jeg er ikke så veldig flink på å forklare meg. Jeg snakker ofte litt for fort og kanskje litt for slurvete. Også får jeg ikke til å si det slik som jeg har tenkt det ut i hodet. I tillegg til det har jeg alltid vært redd for å såre noen med mine egne meninger. Noe som er grunnen til at jeg ikke tidligere har delt så mye meninger på bloggen.

#5 Jeg er dålig på å drite meg ut.

Jeg fordrar ikke det meste som involverer at man kan eller mest sannsynligvis vill drite seg ut. Jeg er generelt veldig vanskelig å få med på ting som har en "drite seg ut faktor". Det er vanskelig å sette fingeren på, men jeg var som liten jente veldig sjenert. Litt sjenert er jeg enda, og det henger igjen slike rare ting som dette. Jeg tror også jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle det. Bli flau, ja. Men hvor flaut er det ikke å bli flau. Skal jeg le med? Uten å føle jeg blir ledd av osv...

#6 Jeg er dårlig på å ikke overanalysere.

Vi jenter er jo ganske flinke til å overanalysere ting. Jeg er en ekspert på å tro at noen er mye mye sintere på meg enn hva de egentlig er. Kanskje er de ikke sint i det hele tatt. Jeg overanalyserer ofte også situasjoner som bryter med hvor min lojalitet ligger, og det får meg ofte til å tenke på den andre parten fremfor meg selv.



#7 Jeg er dårlig på å skjønne spøker.

Denne kan gubben desidert skrive under på. Eller rope høyt om. Facebook MEME's i hvertfall. Men om jeg ikke synes noe i utganspunktet er morsomt, finner jeg det vanskelig å skjønne en spøk som omhandler det. Hvor mange ganger har ikke gubben kiket på telefonen og ledd så tårene triller, og jeg maser meg til å få se hva det er som er så morsomt, og ender opp med å se rart på han. "Hvorfor var det morsomt?", som regel får jeg et "ååååh.. nei nei.." til svar.

#8 Jeg er dårlig på å takkle konfrontasjoner.

Jeg fordrar ikke konfrontasjoner. Kanskje er jeg heldig som har vokst opp med fint lite trøbbel i vennegjeng osv? For når jeg vet en konfrontajson venter meg vrir og vender alle nerver i kroppen seg. Jeg får hjertebank. Det svir i brystet. Denne henger kanskje også på greip med at jeg ofte tror folk er sintere på meg en hva de kanskje er. Hvis noen sier "ta kontakt" eller "jeg har noe jeg må ta opp" eller lignene, får jeg et lite pang av panikk. Konfrontajson?!?! Jeg vil bort.



#9 Jeg er dårlig på å ta valg.

Denne kommer nokk gubben også til å nykke samtykkende i. Skal vi bestemme hvilken film vi skal se en kveld må han helst gi meg så få valgmuligheter som mulig. En effektiv ting å gjøre er å bestemme for meg. Da har jeg plutselig en klar ide om hva jeg vil se, og det var ikke den som nettopp ble bestemt nei! Står det mellom to farger på en genser vil jeg helst ha begge. Står det mellom reise sted ender jeg opp med å si; vi drar dit neste år da. Jeg liker ikke ta valg, jeg er dårlig på det.

#10 Jeg er dårlig på å ta bilder. 

Hvor mange ganger har jeg ikke sagt jeg skulle bli flinkere, og hvor mange ganger har det blitt med tanken. En del av meg synes det er flaut å bli beglodd av andre når jeg tar bilder. Skal jeg ta bilder av meg selv blir jeg litt pinlig berørt om gubben ser på meg. Da vil jeg heller at han skal ta bildene. Tror han begynner å skjønne at han ikke burde se i min rettning i det hele. Men jeg savner det, jeg savner å finne motiver og bli inspirert. Jeg har rett og slett gått fra ivrig til å være for dårlig på det. Skjerpings!

Hva er du dårlig på da? :)

1 kommentar:

  1. Kanskje jeg også skal lage en sånn liste. Vi kan ikke alle være gode på alt

    SvarSlett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)