fredag, juli 10, 2015

A fine visit

Etter den vellykkede telturen vår, kom vi hjem til mammas hjemmelagde fiskegrategn. Dette var det gubben som hadde ønsket seg før vi dro oppover. Storfornøyd var han! Senere på dagen ble det kaffe og kake for å feire pappas bursdag. Der var det hyggelig å treffe på onkler og tanter man ikke hadde sett på en stund. 



Da onsdag ble til torsdag kom Linn-Eli, Jørgen og lille Elina på besøk. Da ble det restekaker og kaffe.  Lille Elina hadde bursdag dagen før, hun deler dag med pappa, og det synes jeg er litt stas. Fra gu'mor(meg) og gubben fikk hun ett par praktiske støvler i gave. Det blir kjekt å ha når hun skal starte i barnehagen. Mamma hadde og strikket en nydelig kjole som hun også fikk. 

Som planlagt ble jeg og gubben med den lille familien på tre hjem til Reipå. Vi hadde handlet inn til storslått middag vi skulle kose oss med ute i paviljongen deres. For noe fint vær hadde vi ikke. Men men, man må jobbe med det man får ikke sant? Etter en blund kom Elina ut sammen med oss og fikk prøve støvlene ute og jeg fikk sett den flotte sandkassen hun hadde fått.  





Da tiden var inne for en matbit lagde vi oss smørbrød, og Elina fikk spise sammen med oss. Gubbene måtte hele to ganger på butikken før vi kunne lage oss mat. Da de kom tilbake etter første handletur kom Jørgen leende ut til oss og kunne fortelle at joda, de hadde husket å kjøpe glutenfri brød, men brød til alle andre enn meg hadde de glemt. Synes både det er artig og flott at jeg for en gang skyld ikke var den som ble glemt ;)

Elina fikk låne hatten til gu'mor da brødskiven hennes ble for kjedelig. Med den koset hun seg mens hun lekte "borte-bø"med alle oss. Virkelig sjarmerende å se på! Jeg tror denne jenta her blir like glad i hatter som gu'moren sin. Da hun etter hvert skulle legge seg for natten satte vi igang med å stelle istand til mat.


Se så søt!



Jørgen var grillmester mens jeg og marius stelte i stand fløtegratinerte poteter og soppstuing. Og vi som var beskymret for at det var lite kjøtt fikk etterhvert bekreftet at svinebiff, flintstek og biff kan bli litt i meste laget. For med tilbehør med så mye fløte i så blir man fortere mett, men det var så innmari godt! 

Jeg satt selvfølgelig til slutt og trådde i meg biff, nytter ikke hvor mett jeg er - biff skal jeg ha. Kan nesten ikke tro jeg har vært vegeteraner i nesten 8 år hæ? 



Ser det ikke godt ut eller hva?


Må bare le, for hva foregår her?


Ble et bra bilde til slutt ;)



Linn-Eli hadde og spart en flaske hvitvin til jeg kom på besøk, noe som jeg synes er kjempehyggelig. Det ble en utrolig morro og hyggelig kveld hvor praten satt løs og paviljongen fyltes med latter. Jeg og gubben koser oss fælt når vi er sammen med disse to. 

Jeg håper virkelig det ikke blir så lenge til neste gang vi begge er i nord igjen ;)


1 kommentar:

  1. Awww<3 Det var veldig koselig både å få kake og kaffe hos dere og grilling hos oss.

    SvarSlett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)