lørdag, juli 18, 2015

10 Things I want to do before I die

God lørdag, alle sammen! Idag tenkte jeg å dele en liten liste med dere. Helte 10 ting jeg har lyst å gjøre før jeg forlater denne verdenen. Denne har jeg brukt litt tid på, tror jeg startet på den i April i år. Og det har tatt litt tid å finne ut 10 ting jeg genuint ønsker å gjøre, ikke bare noe som jeg kunne tenkt meg å gjøre. For det er mye jeg kunne tenkt meg, mye jeg drømmer om. Dette er en liste som inneholder alt fra reisemål, karriereønsker og ting jeg fysisk ønsker å gjøre med mine egne hender.



#1 Jeg vil feire nyttår i London og Tokyo.

Det er nokk flere byer der ute jeg kunne tenkt meg å feire nyttårsaften i. Men disse to er et must, det må jeg bare få til. Heldigvis har jeg en gubbe som er med meg på dette. Vi snakker om det hvert år, hvor vi vil feire nyttår henn en gang i livet.

#2 Jeg vil kjøre motorsykkel.

Helst vil jeg kjøre opp til motorsykkellappen og kjøre selv. Men å få sitte bakpå må være like fantastisk å oppleve. Dette punktet er på grensen til å bare være en drøm, men jeg har veldig lenge ønsket meg motorsykkellappen mer en billappen. Hva kan jeg si, kjøre fort mens man ligger halvveis over en sykkel, ah. Fantastisk.

#3 Jeg vil se The Great Canyon.

Bilferie i USA, ja takk. Men en ting er sikkert, jeg reiser ikke til USA uten at turen går innom The Great Canyon. Denne skal jeg se og oppleve. Så enkelt er det bare.

#4 Jeg vil se sakura trærne blomstre.

Jeg har ett ønske om å oppleve Japan, og jeg skal reise dit når sakuratrærne står i blomstring. Det er jo ikke til å legge skjul på at jeg hele mitt liv har vært facinert av japansk kultur og natur. Så å oppleve dette iført en kimono med en kopp grønn te i hånden, ja takk. Jeg skal.




#5 Jeg vil dra på backpacker tur i Europa.

Enten igjennom kollektivtrafikk eller på sykkel. Når jeg reiser er jeg aller mest keen på å se og oppleve. Shopping og byferie luksus er ikke så viktig. Joda, trivelig er det, men jeg er ikke så interessert i å være den type turist. Jeg har virkelig lyst å oppleve å reise med en sekk pakket med alt jeg trenger. Booke inn på hostel og spise mat på lokale restauranter. Ta hver dag litt som den kommer.  




#6 Jeg vil sove i telt uten å være redd.

Sove i telt har jeg gjort nå i sommer, og jeg kan ikke benekte at jeg til tider var skeptisk. Og jeg våkner flere ganger i løpet av natten og måtte dobbeltsjekke at den svarte dotten bare var en plante under teltduken. Eller at det ikke var noe som hang over meg. Så litt skjult inni dette målet ligger jo et ønske om å overvinne frykten for edderkopper.

#7 Jeg vil løpe maraton.

Yupp, kneet mitt er bare nøgd til å ordne seg for jeg skal løpe maraton. Ingenting er så deilig som løping. Det er den beste kondisjonssporten jeg vet om. Første mål er å bli frisk, så trene opp til 10km, deretter halvmaraton, før jeg en gang før eller siden vil springe et fullt maratonsløp. Jeg har lenge drømt om å gjøre entusiasmen min for løping til noe mer en bare en hobby.

#8 Jeg vil bygge et hus.

Med mine egne hender. Jeg vil være der å jobbe mens tomten blir grevd ut. Jeg vil være der å støpe grunnmuren med mine egne hender. Jeg vil bygge det helt fra scratch. For en opplevelse det må være, å bygge noe for å bo i det. For så å bo i det og vite at dette har du vært med på. Og jeg er så nyskjerrig på alt som har med bygging av hus og bygg. Det må være så lærerikt.




#9 Jeg vil være selvstendignæringsdrivende.

Dette har jeg ønsket og drømt om siden jeg gikk på videregående og valte elevbedrift som prosjektfag. Jeg var på Kickofs og konferanser og ble virkelig bitt av basillen. Dermed har jeg lyst å bygge opp å drive noe som er mitt egent.

#10 Jeg vil gi tilbake.

Det ligger i meg at en gang i løpet av livet vil jeg gi tilbake. Altså virkelig gi, ikke bare betale en sum eller bare være fadder på papiret. Virkelig gi altså. Gi noe tilbake til den/de som har vært der og støttet meg i noe. Gi noe tilbake til en verden som har gitt meg så mye. Hjelpe til der det virkelig er behov for det. Utrette en hjelpende hånd. Stryke bort tårer fra et kinn som har opplevd mye vondt. Jeg kan ikke bare sitte her å ønske meg en bedre verden, jeg må gjøre noe.


Noen andre som har en slik liste? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)