tirsdag, juni 30, 2015

Train trip to home

Hei og hå!

Da har vi vært innlosjert på Gårdvik B&B på Selstad city en natt. Det vil da si hos foreldrene mine. Det var utrolig godt å endelig komme frem etter en lang togtur og biltur. Men når det er sagt var det utrolig greit å sitte ti timer på tog når man har sin bedre halvdel som selskap. Ikke bare har man noen å snakke med, men man får en skulder slappe av på, noen å nyte varm kopp kaffe med, ta en tur til kaféen sammen og ikke minst spille kort med! 






Det er vel første gangen jeg har sittet ti timer på tog og kun sett to episoder av en serie. Ofte ser jeg et par filmer + serie og ender opp med å kanskje få en blund. Da vi kom frem til Bodø plukket mamma og lillebror oss opp. Som ikke helt hadde regnet med at vi hadde så pass mye lass med oss. Telt, sovepose, soveunderlag og turutstyr tar litt plass!

Det er iallfall utrolig deilig å komme hjem hjem. Selv om jeg regner Trondheim som hjemmet mitt nå, så er jo dette mitt barndomshjem. Og det er deilig å komme en plass hvor man har sine kjære og samtidig kommer seg bort i fra byliv og bystyr. Selv om jeg har flyttet fra bygda, synes det er godt å komme til foreldrene mitt sitt hjem mellom berger og fjell, til deilig sjøluft og frodig skog. Jeg merker fort at det er en helt annen luft her. 





Idag har vi endelig funnet ut hvor årets første telttur blir, Hornneset. Vi ønsket jo originalt å dra opp på Glomfjellet hvor det er masse fiskevann, men lokale turgåere har fortalt oss at der er det mye is og snø enda. Vi er nokk å ferie litt for tidlig til det, etter snø og issmelting har gått utrolig tregt pga lave temperaturer. Likevel, tur og fisking skal det bli. Og jeg krysser fingrene for at det blir en fin opplevelse - for jeg har ikke vært på telttur siden ungdomsskolen!

Ønsk meg lykke til!

1 kommentar:

  1. Lykke til! :-) Blir helt sikkert en fin tur! :-) :-)

    SvarSlett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)