onsdag, juni 24, 2015

Praktiske innkjøp

God ettermiddag:)

Da er jeg halvveis inn i min første ferieuke, og jeg hadde trodd jeg skulle være litt mer produktiv. Jeg har prøvd veldig hardt å ikke falle i total feriemodus. Og tro meg, jeg har skrevet meg en liste over ting jeg helst vil få gjort i løpet av de 3 ukene. Kall meg gjerne gal som bruker ferien til å være produktiv hjemme, men hjemmeferie er og blir hjemmeferie i mine øyne. Da kan jeg like så godt bruke litt tid på å få gjort ting jeg ikke alltid rekker over i arbeidshverdagen. Men det har altså vært litt vanskelig tippe rundt på tå å være produktiv når gubben ligger å sover på soverommet etter å ha vært på natt. Men nå har han heldigvis ferie han også!

Så idag tok vi turen til XXL sammen. Ikke at vi hadde noe vi måtte ha, men vi ville bare ta en titt å se - og kanskje finne noe nyttig til den kommende teltturen sammen. Også tror jeg at det var en liten unnskyldning til å handle noen nye sluker for gubbens del. Han skal på den årlige helgefisketuren, og drar imorgen på formiddagen. Dermed har jeg en langhelg for meg selv, blir vell rydding, vasking å pakking på meg!



Selvfølgelig fant vi oss noen småting til teltturen. Det ble hver sitt bestikksett og fat, samt turmat. Og selvfølgelig finner jeg meg noe som alltid. Jeg har lenge nå trengt ett par joggesko jeg kan bruke til hverdags. Jeg har lekt med tanken lenge, men det har vært vanskelig å finne noen som blir lette å kombinere med det meste. Men disse hvite flotte Nike skoene falt jeg for, så da har jeg noen behagelige sko til rusling i byen, raske turer på butikken og diverse. Ser faktisk for meg at disse kan passe like så fint til kjole og skjørt som dungeribuksen jeg har på meg idag. Blir spennende å se hva jeg får til.

Jeg falt selvfølgelig også for en fleecejakke i nydelig korallrosa farge. Det er bare tilfeldig at den matcher nike merket på skoene altså, det var ikke planlagt. Ikke bare er fargen nydelig på denne jakka, den er lett og behagelig å ha på seg. Den blir perfekt å slenge over superundertøyet fra Kari Traa. Nesten rart hvor lett det er å bruke 500kr på ett praktisk kjøp som en fleecejakke, mens den buksedressen jeg skrev om i går til 200kr funderer jeg fortsatt på. Nokk ett bevis på at denne jenta endelig ser verdien av turklær og det å investere i noe som varer. Jeg er iallefall råfornøyd!





I tillegg fikk vi en koselig overraskelse i kassen med å få et gavekort på 300 kr fordi vi handlet for over tusenlappen. Både jeg og gubben gikk glipp av alle plakatene om dette på vei inn i butikken. Og vi hadde ikke hørt om det ellers. Megafornøyd ja!

Sitter egentlig bare her og ser på at gubben pakker til fisketuren og venter på at tiden er inne for å rusle til Prinsen kino. Vi skal endelig komme oss av gårde og se Jurrasic World i 3D, på kongesalen til og med. Blir bra :)

1 kommentar:

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)