onsdag, mai 27, 2015

Sore sourness

God onsdag! Jeg sitter her med kaffe kopp nr 2.. eh.. 3 kansje, og nyter dagen. Den har fått en rolig start, og godt var det. Dagens trening blir utsatt til imorgen, beina mine har ingenting imot en ekstra dags hvile. Og jeg orket ikke å stresse med å farte til 3T når jeg skal på jobb til kl 16 og ikke kom meg opp så alt for tidlig idag. Selvfølgelig er det en liten stemme bak i hodet som gneger om at jeg skulle vært å trenet, men idag lytter vi til kroppen.



Pusene setter også pris på at mor er litt hjemme også, uten at hun er helt dau. For det var jeg i går. Jeg var så sur og stiv i beina etter mandagens trening at bare det å sette seg på huk på jobb var et mareritt. Og det gjør jeg jo relativt ofte for å rydde varer på nederste hylle. Da jeg kom hjem fra jobb gikk jeg rett ned i kjelleren og ble liggende på sofaen ut dagen. Jammen ta sov jeg ikke litt også. Og det var ikke noe særlig for lekelystne puser. Så idag skal vi ta igjen litt tapt leking før jeg skal sykle til jobb.

Mandagens trening ble en knallgod og etterlengtet økt på beina. Ikke rart jeg sliter med sure og stive muskler siden det er relativt lenge siden jeg har hatt en ordentlig beinøkt. Det har desverre blitt veldig nedprioritert pga sykling. Jeg kjørte goblet og sumo squats, benpress, øvelser for lår og rumpe i kabel og gluten bridge. Avsluttet det hele med noen øvelser for hoftestabilitet og styrking av løpekne i TRX slynge. Jeg tok det relativt rolig etter som jeg var fullt klar over at det var lenge siden sist og at jeg kom til å bli stiv. Så stiv som jeg er nå hadde jeg absolutt ikke regnet med. Men jeg overlever nokk :)

- Ha en fin dag <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)