fredag, mai 15, 2015

Runners knee syndrome?

*gjesp* Radioen er på, P3 som spiller, og jeg sitter og inntar første glasset med vann. Jeg har nokk en gang en uvant arbeidsvakt i vente. Idag jobber jeg fra kl 11 til kl 19. Derfor er jeg oppe litt ekstra tidlig for å dusje og være klar til å sykle kvart på 10. Jeg sier alltid kvart på, men det blir alltid fem på. Det tar meg 20-25 minutter å sykle til jobb, og jeg sykler i godt tid fordi det ikke er noe vits å sykle med sminke på. Det tar jeg på jobb.




Men nå skal jeg endelig fortelle hvordan det gikk til legen og hva svaret på MR var. Meniskler og korsbånd er inntakt, heldigvis. Men det viser seg at jeg har lettgradig ødem i Hoffas fettpute ved en eller annen plass i kneet som inneholder så mange rare ord at det ikke er noe vits å gjenta det her. Det kan indikere irritasjon av fettputen. I tillegg til det viser MR at jeg har bløtdelsødem dypt for tractus iliotibialis. Dette gidder jeg å nevne for det er en av mange skader som går under fellesbetegnelsen løpekne. Funksjonen til tractus iliotibialis er veldig godt beskrevet her. Legen min henviste meg etter forklaringen til ortoped på Teres Rosendal klinikken. Samt skrev hun ut henvisning til fysioterapi fordi jeg ønsker å prøve ut det også. Og hun synes faktisk at jeg er veldig ung til å være totalt hindret i å løpe.

Så da gjenstår det bare å bli innkallt til ortoped, og jeg må nokk smøre meg med tålmodighet. Det ser nemlig ikke ut til at jeg får løpt igjen med det første. Jeg savner det fælt, iallfall nå som det er vær og gode forhold til å løpe ute. Litt bitter jeg er på alle de som jeg ser løpe rundt elva men jeg får trøste meg med syklingen.

- Vi snakkes 


1 kommentar:

  1. Huff, det er så trist at du som er så glad i å løpe skal bli plaget. Men du er veldig sterke og jeg tror at du vil løpe igjen:) har troen på deg:) du får kose deg på sykkelturer

    SvarSlett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)