mandag, desember 02, 2013

Company by the fireplace.

Det er ekstra kos å sitte foran peisen om morgenene nå når jeg og min kaffekopp får selskap av adventspakkene. Og det er ikke alltid det er noe godt til kaffen som er i posen. Idag var det perler og ståltråd til å lage perlestjerner med. Kjempestas å få slikt når man selv ikke har så mye å rutte med, og gjerne skulle hatt litt mer julepynt. Dette skal jeg kose meg med når jeg har fått alle julegavene ferdige, og julekortene! 

Det er første gangen jeg selv skal sørge for at det blir jul her i mitt hjem, og det eneste jeg føler er litt stressende er å måtte huske på å få gaver og kort sendt før 16.desember. Gavelaging og handling, rydding og pynting, kakebaking osv. finnes ikke stressende for min del. 



Vil også dele noen av bildene ifra igår kveld da vi tente det første lyset og det gikk opp for meg hvor ufattelig koselig det er å ha min første ordentlige desember i Trondheim og med min kjære. Og ifølge han blir det tradisjon hos oss å spise pepeprkaker og drikke julebrus når det er en søndag i advent - helt greit for meg! Jeg tror jeg er ekstra glad i desember og jula i år fordi jeg og M kan lage våre egne tradisjoner.





I love spending my mornings by the fireplace, and it is extra cosy now when me and my coffee cup gets company by the advent calendar presents. It is not always candy and something sweet to the coffee inside them and today it was beads and wire to make lovely beaded stars. So nice to get when I can't afford to buy all the Christmas decorations I want. I'll make them when I'm done making gifts and sending cards. The only part I find stressing with Christmas is remembering to send everything before it is to late. Making gifts, decorating, cleaning, baking and more - I just love.  

Also, gingerbread and Christmas soda at every Sunday during the advent time will be a tradition for me and M. 

- xox The Girl on Edge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)