mandag, desember 02, 2013

A tribute to the sweaterdress!

Lesertallet har sunket litt i det siste, og jeg tar det som et hint om at det har vært litt for mange juleinnlegg. Så jeg tenkte jeg skulle dedikere et innlegg til noe jeg har vært totalt hektet på i det siste - genserkjoler. Hadde jeg hatt råd hadde jeg nokk eid 150 stk, men jeg har dessverre ikke råd til en enste en (enda), og tenkte vi kunne sikkle på dem sammen!


En kjole. Som ser ut som en genser. Som både kan være formell og casual. Som du kan pynte opp og bruke til et familieselskap. Som du kan dra over hodet en dag du ikke føler for bukse, men heller ikke shorts eller skjørt. Som du kan varme deg i på late morgener. Som er lett og ledig. Som ikke strammer noen steder. Deilig!


Og nå virker det som om genserkjoler er en trend på min favoritt nettbutikk - Galstar! Jeg liker å handle her for å finne unike og rimelige plagg, som ikke alle andre i Norge også har. Joda, alle kombinerer jo klær forskjellig. Men det er noe med den stasen å ha noe som du vet at ytters få i Norge også har. 

Men tilbake til genserkjolene. Hva synes du?


[1. Chiffon pullover  // 2. Hounds tooth pullover // 3. Hounds tooth pullover ver.2 ]


[ 4. Diagram pullover // 5. Hound's tooth sweater // 6.  Horizontal knitted dress ]



[ 7. Box Logo hoodie // 8. Box Logo sweater // 9. Knitted pullover ]

[ 10.  Number logo sweater // 11. Shaggy knitt in green // 12. Shaggy knitt in red ] 

There has been a lot of christmas updates lately, so I thought I would do something entirely different - Sharing my love for the incredible awesome sweaterdress. You can be formal in it, you can be casual in it. You can pull it over your head in the early mornings when you know you don't want to wear jeans for the day, but not skirts or shorts either. And it is a perfect piece to be totally lazy in! So comfortable. 

And so it seemse that this is a trend on my favourite webshow too.

So what do you think?

- xox The Girl on Edge

4 kommentarer:

  1. Aww. Har lyst å bosette med i slike kjoler, men desverre sier pengeboken nei! Favoritten er da nr1 og 2

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, håper pengboken snart tillater meg å kjøpe noen av disse! :) nr 1 er elsk1 Men jeg har også lyst på nr 12, ser for meg at den er herlig å ha på i romjulsdagene! :)

      Slett
  2. Hehe ja. Er enig at 12 ser super deilig ut, men den skulle hatt et søtt julemønster. Kanskje snekrystall

    SvarSlett
    Svar
    1. Mja, jeg synes det blir litt for mye med mønster i tillegg til at den er "furry" ;)

      Slett

Gjerne legg igjen en kommentar her! ;)